Založ si blog

Orange vraj končí? Nie, my končíme s Orange!

Som klientom Orange od ich vzniku, pred tým to bol Globtel.

Postupne sa po mne stali klientmi Orange aj moja žena a deti. Oni mali toľko rozumu, že už od nich dávnejšie odišli. Ostal som z celej rodiny sám. A aj ja s nimi konečne končím.

Orange je spoločnosť, ktorá s vami komunikuje len do podpísania zmluvy. Od podpisu zmluvy ste pre nich otravný hmyz. Špecialisti na to sú v tzv. reklamnom oddelení.

Mali takú fintu, ktorá sa volala „osobný operátor“. Je to podvod, pretože na danom čísle to zásadne označená osoba nedvíha. Keď sa po mnohých urgenciách  konečne ozve, nie je schopná vec riešiť. Keď sľúbi, že vec prešetrí, nehanbí sa ozvať o mesiac, lebo bola PN a nikto iný sa reklamáciou nezaoberal.

Vedúca oddelenia sťažností je schopná v deň keď sa s tzv. osobným operátorom dohodnete, že sťažnosť prešetrí, napísať list, že osobný operátor vraj v tom istom telefonáte vec vysvetlil a sťažnosť sa (samozrejme, ako je v Orange zvykom) zamieta bez zdôvodnenia.

Pán Vladislav Kupka, riaditeľ Úseku služieb zákazníkom, zásadne na listy neodpovedá. Neviem komu slúži, nám zákazníkom ťažko.

Uvedený mechanizmus „nekomunikácie“ vedie k tomu, že jednoduchý problém sa ťahá celé týždne a celé tie týždne sa len stupňuje váš pocit ich zneužívania bezmocnosti klienta.

Napríklad, keď vám príde čudný účet. Ak celé mesiace platíte cca 25 eur, jeho náhle zdvojnásobenie nie je normálne. Ak sa pýtate za čo, Orange má „riešenie“. Najskôr si zaplaťte výpis hovorov za uvedený mesiac a potom sa sťažujte. Je to nezmysel. Ak firma predkladá podozrivý účet, je na nej dokázať, že to nie je ich chyba, či úmysel. Tak to robia slušné firmy vo svete už desaťročia. Slušná firma bojuje o dôveru zákazníka. Orange na ňu týmito maniermi kašle.

Mimochodom, Orange nám všetkým každú chvíľu posiela nejakú reklamu, ktorú sme si nevyžiadali a len nás otravuje. Zarábajú na tom, ale nás na neopýtali, či s niečím takým súhlasíme.

Ešte mi ani nekončila viazanosť a už ma naháňali SMS-kami, aby som si prišiel „supervýhodne“ obnoviť zmluvu. Nejaký mladý muž na pobočke (mimochodom, tí brigádnici v kontaktných centrách sú ešte zďaleka najpríjemnejšími a najochotnejšími pracovníkmi, bez manierov vyššieuvedených stálych zamestnancov vrátane pána nekomunikátora Kupku) mi ponúkal toľko variant, že som sa v tom fakt začínal strácať. Povedal som mu, že mi stačí, ak budem mať tie služby, čo doteraz, a neplatiť za ne zbytočne viac. Sľúbil, že sa na to môžem spoľahnúť a podstrčil mi zmluvu s tak malými písmenami, že by z toho mohli mať akurát tak mravce nástenku v ich škole. S dôverou som ju podpísal. O mesiac mi prišiel účet, až ma skoro vystrelo. Hneď som sa šiel sťažovať – bol to evidentný omyl, nedorozumenie. Odpoveď – už sa s vami nebavíme, podpísali ste! Ako u zlodejov, dostali sme vás a teraz dva roky plaťte. Nehoráznosť! Trvalo tri týždne naťahovačiek, kým sa našiel skutočný génius niekde z Banskej Bystrice, ktorý to dal do poriadku po telefóne, bez problémov a hneď. Ale tie nervy predtým! Naozaj, u Orange máte dojem, ako by s vami jednali mobilní lúpežníci, kde sa pravdy nedovoláte ani omylom…

Úplným vrcholom je už polročná tortúra, ktorú zažívam s mobilom, ktorý mi odporučili k zmluve. Má neskutočný vrtoch, že v nečakanej chvíli prerušuje hovory. Jednoducho ohluchne. Sú to šoky, najmä ak máte dôležitý telefonát. Začalo to pred koncom minulého roku. Dal som mobil na reklamáciu, mal som našťastie aj príslušné doklady – reklamácia bola zamietnutá, závada sa IM neprejavila. Hneď ako mi mobil vrátili, vypol sa znovu. Na mieste som ho teda nechal a znovu reklamoval. S touto naťahovacou reklamačnou tortúrou sme strávili minuloročné vianočné sviatky. Celý čas som používal starý mobil ešte z čias neandertálcov, ten našťastie funguje. Konečne mi uznali závadu a vymenili anténu. Tá nová fungovala dva týždne. Takže nová reklamácia. Uznali ju a vymenili už novú anténu za inú. Medzičasom som až OSEM krát musel navštíviť predajné miesto Orange kvôli reklamácii, stratil kopu času, míňal peniaze na dopravu a celkovo 23 dní som ten mobil nemohol riadne používať. Pritom náhle prerušenie rozhovorov a márne pokusy sa dovolať znovu (s každým zavolaním sa skracuje doba, kedy sa rozhodne sám od seba zrušiť hovor) si mohli na internom výpise skontrolovať v Orange kedykoľvek. Ani im to nenapadlo. O štyri mesiace (stále ešte v záruke) mobil začal blbnúť znovu. V pobočke Orange mi sľúbili, že teraz mi už, do tretice, konečne vymenia tento nepodarok za niečo solídne. Keď mi po pár dňoch prišla SMS-ka, že mám prísť na pobočku, vydýchol som si. Konečne. Pekne som zbalil originálnu krabicu aj s príslušenstvom a priniesol to všetko na pobočku. Mobil mi nevymenili, závada sa neprejavila!

Myslím, že je zbytočné hovoriť o tom, ako by si takáto firma mala vážiť klienta, ktorý je u nich od samého začiatku. Radi trepú niečo o vernostnom, ale keď vám sami spôsobia problém nejasným účtom, nejasnou zmluvou alebo skutočne odpornou ne-komunikáciou reklamného oddelenia, správajú sa k vám, ako k otravnému hmyzu. Obťažujete ich! Pridlho mali pohodlný monopol, nevážia si nás. Dajú milióny do reklamy, ale aby sa správali slušne k dlhoročným klientom, to je tejto firme cudzie.

Našťastie už existujú alternatívy. Nezaujíma ma zúfalý reklamný trik Orange, že by nás malo vystrašiť, lebo končia. Nech si robia, čo chcú. My sme s nimi, ako pôvodne celá verná rodina klientov, skončili…

Paraziti stavebných konaní

12.09.2018

Pred pár dňami v Slovenskom rozhlase v rámci správ ohlásila redaktorka „objav“, že na trase plánovaného obchvatu Bratislavy prišiel stavebník s úpravami plánu. Každý kto staval napríklad viac »

Nábytok ako lúštenka

10.09.2018

Cez víkend sme skladali nábytok do nového bytu našej dcéry. Na slovo „skladali“ začínam byť alergický. Ktorý idiot (veď vieme, zakladateľ IKEA-systému) to vymyslel? Civilizácie predsa viac »

Falošné hry SNS

06.08.2018

Horúce leto nebýva obvyklým obdobím na horúce politické deklarácie. Preto ma prekvapilo ako sa minister obrany Gajdoš za SNS zúrivo pustil do organizácie Slovenskí branci. Veď je to terč pod viac »

Holandsko Amsterdam počasie búrky vietor

Na Česko udrela Fabienne, stromy ležia na tratiach a vypadáva elektrina

23.09.2018 22:52

Na mnohých miestach Karlovarského a Plzenského kraja zaznamenali výpadky elektriny. Vietor pritom ešte silnie. Najhoršia situácia je vo vyšších polohách.

Slovensko cirkev viera celibát Lajcha

Agentúra AP strávila s Michalom Lajchom deň, pozrite si ho na fotkách

23.09.2018 22:27

"Poslaním Cirkvi je byť blízko ľuďom. Ale ako môžem mať blízko k ľuďom, keď žijem tak krajne odlišný život?" pýta sa 34-ročný kňaz.

dolár, USA

Papierové doláre sú v USA na ústupe, ale ešte nekončia

23.09.2018 21:46

Na americkom trhu sa rýchlo šíri bezhotovostný predaj, najmä v reštauráciách, ktoré obľubujú mladí klienti.

merkelová, maassen

Maassen bude len "osobitným poradcom", plat mu nezvýšia

23.09.2018 21:38

Nástup Hansa-Georga Maassena do funkcie štátneho tajomníka na ministerstve vnútra spojený s mohutným zvýšením platu vyvolal búrku nevôle.

gumurin

Ako to vidím

Štatistiky blogu

Počet článkov: 432
Celková čítanosť: 2058887x
Priemerná čítanosť článkov: 4766x

Autor blogu

Odkazy