Založ si blog

Koľko máme životov?

Utorok na cestách:

 

Tvrdí sa, že mačka ich má sedem. Môžem potvrdiť, že minimálne má tri, lebo naša mačka vypadla dva krát zo šiesteho poschodia a druhý krát sa hneď aj trepala späť domov a keby dočiahla na privolávač výťahu, do piatich minút mraučí pred našimi dverami.

Ale koľko životov má motorista? Teda my všetci, čo jazdíme…

Verím, že viac než len jeden. Prišiel som na to tak, že som ako varovanie rozposlal našim známym následky našej veľmi vážnej, ale zároveň vlastne šťastnej havárie, ktorá len zhodou náhod a akýchsi netušených šoférskych reflexov nedopadla tragicky. A vzápätí som sa dozvedel, že takmer každý šofér už má za sebou nejakú smrteľnú ne-haváriu. Teda príhodu za volantom, kedy napríklad vyletel v mikrospánku z cesty, ale tak šťastne, že sa prebral ako s autom poskakuje po poli a plynulo sa vrátil späť na cestu. A akoby sa  „nič nestalo“. A predsa…

Ponúkam vám prvý príklad, a najčerstvejší, mojich „znovuzrodení“, či si tiež na niečo také nespomeniete:

 

  1. Nepozornosť?

Toto je moja najnovšia ne-havária. Bolo krásne slnečné ráno pod Tatrami a ja som mal pred sebou dlhú cestu. Vychádzal som z bočnej cesty na hlavnú, ktorá v tom úseku pripomína diaľnicu kombinovanú s pristávacou dráhou lietadiel. Je ako šnúra natiahnutá od obzoru k obzoru a dá sa ňou ísť takmer nadzvukovou rýchlosťou. Môj perspektívny zabijak ňou aj šiel, čo som, samozrejme, nevedel a hlavne nevidel. Videl som zľava prichádzať jedno auto a oproti mne stála s autom šoférka, ktorá čakala, až to prvé auto prejde, aby mohla zabočiť  smerom ku mne. Tento manéver ma celkom zaujal, takže len čo prešlo auto zľava a ona odbočila smerom ku mne a uvoľnila mi cestu, vyrazil som na hlavnú. Doprava som sa už nepozrel, lebo som tam pred tým videl len dlhú prázdnu cestu.

Mám najazdených niekoľko stoviek tisíc kilometrov u nás aj v zahraničí a zo športu by som mal mať vycvičené periférne videnie. To všetko ma v tej chvíli opustilo. Vyrazil som na hlavnú a zabočil vľavo do smeru jazdy. Urobil som však len pár metrov a vedľa mňa hvííízdla nejaká dodávka. Tieto Jumper-y a iné van-y sú niekedy agresívnejšie, než normálne autá. Viditeľne to s ním ale zamávalo, keď sa mi v poslednej chvíli vyhýbal. Ale nezastavil, ani nepribrzdil a za chvíľu ho nebolo.

Moje auto išlo automaticky ďalej, ale vo mne sa všetko zastavilo. Mohol to byť len zlomok sekundy, čo by som pomalšie nabehol na hlavnú, a storpédoval by ma tak, že by bolo nielen po výlete, po aute, ale možno aj po živote. A nielen mojom…

ALE, nič sa nestalo. A predsa…

Už ste to niekedy zažili? To znovuzrodenie, za ktoré môže len číra náhoda, či Božia vôľa, či osud… a či čo vlastne?

Koľko životov máte vy?

 

(pokračovanie o týždeň)

Únosy detí na Ukrajine? Ako funguje „double standard“. . .

03.06.2023

Na Západe je známy aj výraz „double standard“, kedy určité kritériá sú na jedných aplikované, na iných nie. A dobre vedia, čo to znamená. Vo Vietname Američania najskôr barbarským bombardovaním civilných cieľov narobili tisíce sirôt a potom ich asi 3 300 odviezli z Vietnamu, z čoho boli aj súdy s podozrením na ÚNOS! Ale nikomu nenapadlo vydať kvôli tomu na [...]

Náckovia na Slovensku?

02.06.2023

História sa opakuje. Zvlášť, keď jej niekto pomôže. Mnoho príslušníkov SS utieklo po II. svetovej vojne z Európy za výdatnej pomoci ilegálnej siete Odessa, ako o tom píše Frederick Forsyth v knihe „Spis Odessa“ a významnou prestupnou stanicou bol aj Vatikán! Viacerí sa usadili v USA a Kanade, kde nie je dodnes nacizmus považovaný za zločinnú ideológiu (??!). [...]

Predvolebná reinkarnácia, či prekabátenie Matoviča a jemu podobných

29.05.2023

História sa opakuje. Po Novembri 1989 sa viacerým komunistickým poskokom podarilo reinkarnovať do novej doby. Žiarivým príkladom je Ján Štrasser, profesionálny komunistický vriťolezec (viď výber „Nám s úsmevom sa kráča… The best of KSS & KSČ“, kde mu patrí čelná pozícia medzi autormi komunistických „častušiek“), ktorý dvakrát podpísal Antichartu. [...]

Baerbock, Netanjahu

Hádka kvôli Gaze? Nie sme ako nacisti, nahneval sa Netanjahu na nemeckú ministerku

20.04.2024 14:00

Počas návštevy nemeckej šéfky diplomacie Annaleny Baerbockovej v Tel Avive došlo k ostrej výmene názorov medzi ňou a izraelským premiérom, ktorý poprel, že by ľudia v Pásme Gazy hladovali.

Peter Pellegrini

Ctite si zmluvu, odkázal Dankovi Raši: Problémom je, že sa vidí ako nástupca Pellegriniho. Majerský počul hlasy o konci Dolinkovej

20.04.2024 13:07, aktualizované: 15:06

Milan Majerský predpokladá, že poslanci KDH zahlasujú za zvolenie súčasného ministra Richarda Rašiho do funkcie predsedu parlamentu.

armáda usa

Americké jadrové zbrane bližšie k Slovensku? Na svojom území ich chce mať aj Poľsko

20.04.2024 12:46

Americké jadrové zbrane sú od novembra 2009 v Belgicku, Nemecku, Taliansku a Holandsku.

univerzita

Mladí Američania páchajú rekordne veľa samovrážd. Nikto presne nevie prečo

20.04.2024 11:28

"Tak veľmi si prajem, aby nám býval dal šancu mu pomôcť," hovorí Katherine Salasová zlomeným hlasom.

gumurin

Ako to vidím

Štatistiky blogu

Počet článkov: 732
Celková čítanosť: 6297026x
Priemerná čítanosť článkov: 8602x

Autor blogu

Archív

Odkazy