Založ si blog

Piešťany – šokujúce turistické anti-služby

Utorok na cestách:


Určite sa všetci zhodneme, že nemôžeme dúfať v rozvoj turistického ruchu na Slovensku, pokiaľ sa nenaučíme, že ak platilo „náš zákazník, náš pán“, tak aj turista je pán a naše služby sú tu od toho, aby mu slúžili.

Rovnako sa iste všetci zhodneme, že Turistické informačné centrá sú vstupnou bránou do Slovenska, kde by mal byť každý návštevník vítaný.

O to šokujúcejšia je moja čerstvá skúsenosť z Piešťan. A predstavte si ju očami zahraničného turistu, ktorý by v takej situácii bol celkom bezmocný!

V rámci dlhšieho tvorivého pobytu v Piešťanoch som si chcel urobiť väčší výlet na bicykli. Ten som si chcel požičať a preto som zašiel do Turistického informačného centra (TIC) oproti hotelu Magnólia na Nálepkovej č.2. Bicykle tu požičiava IVCO travel na tej istej adrese. Pracovník TIC a súkromnej spoločnosti je rovnaký.

Všetci vieme, že náš čaká iste raj, keď bol celý máj taký studený a upršaný. Preto som si bicykel zarezervoval na sobotu 25.5. s neistou vidinou, či ho vôbec budem môcť využiť. Zaplatil som zálohu 5 eur a malo ma varovať, že dotyčný pracovník sa veľmi nemal k tomu, aby mi vystavil potvrdenku, že „veď načo“. No nato, aby som v tú sobotu mohol ráno zavolať, že keď prší, bicykel využijem inokedy. Na potvrdenke totiž bolo mobilné číslo. Aj som sa dovolal a akýsi mužský hlas (predpokladal som, že ten pracovník) mi odpovedal, že je to aj tak jedno, lebo on je v Poprade a bude tam aj ďalšie dni?! No, takýto prístup k zákazníkovi ma naozaj zaskočil. A keďže na druhý deň sa vyčasilo, išiel som podľa dobrej rady radšej do hotela Esplanade, kde mi bicykel požičali za tú istú cenu 10 eur na deň a pridali zadarmo aj helmu, hoci v IVCO travel si za to účtujú jedno euro navyše.

Hneď v pondelok som si šiel do tohto (zdôrazňujem) Turistického informačného centra pre zálohu za nevyužité služby. Bol tam ten pracovník, čo mi vydal potvrdenku, tak som mu ju podal, aby mi vrátil zálohu. Nikto tam nebol, takže sa asi rozhodol pozabávať a začal ma vypočúvať, že prečo som vôbec volal na ICH číslo, keď vraj bicykel bol pripravený a kancelária v sobotu otvorená. Vysvitlo totiž, že ten komu som sa dovolal, bol majiteľ, istý pán Vrábel (ktorý na web-stránke „rodinnej cestovnej agentúry“ vychvaľuje ich ústretovosť) a ten mi podal zmätočnú informáciu. Pokladám za logické, že keď MAJITEĽ agentúry povie, že je v Poprade a neupozorní vás, že  v kancelárii aj tak niekto môže byť, tak je to ich chyba. Tento pracovník mal na vec iný názor. Tú potvrdenku pred mojimi neveriacimi očami okázalo roztrhal a tým považoval celú vec za vyriešenú!

Čo by ste na to povedali vy, čo by ste urobili? A hlavne, čo by na takéto chrapúnske správanie mohol urobiť zahraničný turista, ako by sa mohol brániť?! Navyše, keď tým tá scéna v réžii agresívneho pracovníka TIC a IVCO travel neskončila. Podľa neho nemám nárok na nič. Ani ospravedlnenie za ich zmätočné služby, ani vrátenie zálohy. Bol to skutočný šok. Už som prešiel veľa krajín (a reportáže z nich práve uverejňujem každú sobotu na web-stránke Hospodárskych novín) a predpokladám asi ako každý z nás, že Turistické informačné centrum je brána do Piešťan i Slovenska a tu by vás mali milo privítať a nie arogantne trhať váš jediný dokument o platbe. Ale tento pracovník mi odmietol povedať ešte aj jeho meno, takže som ani nevedel na koho sa vlastne sťažovať pri reklamácii takéhoto násilníckeho správania. Tým to ale neskončilo! Keď som protestoval, tak zavolal policajnú hliadku s odôvodnením, že jeho ako pracovníka Centra turista obťažuje!

Samozrejme, že som na hliadku počkal. Medzičasom som sa dovolal aj tomu majiteľovi a poprosil, aby túto trápnu kauzu riešil. Na moje prekvapenie je však zrejme arogancia v tejto „rodinnej agentúre“ (viď. ich slogan na web-stránke) bežná. Pán Vrábel vôbec nemal záujem vec riešiť a jednoducho zložil. Konečne prišla hliadka a vec vyriešila najrozumnejšie, ako sa dalo. Pracovník IVCO travel (stále neviem jeho meno, ani majiteľ mi ho nechcel povedať) mi vydal štyri eurá, viac nebol ochotný, a ja som odišiel chudobnejší o jedno euro, ale za to bohatší o skúsenosť, že existuje v Piešťanoch také Turistické informačné centrum, kde na turistu, čo bráni svoje práva, zavolajú Políciu. Na takúto „propagáciu“ Piešťan však nedoplatia len turisti, ale aj mesto, ktoré reprezentujú takíto pracovníci „rodinnej agentúry“. Veď Piešťany sú už desaťročia „výkladnou skriňou“ Slovenska a načo sa snžai tie desiatky miestnych pracovníkov cestovného ruchu i kúpeľov, keď to jeden takýto exot aj so svojim zamestnávateľom postavia celé na hlavu?

Povedzte, poznáte vy riešenie? Poraďte, čo s tým, ak aj vám, tak ako mne, záleží, aby zo Slovenska neodchádzali turisti (a z Piešťan aj našinci) v šoku z manierov takéhoto indivídua?

 

Únosy detí na Ukrajine? Ako funguje „double standard“. . .

03.06.2023

Na Západe je známy aj výraz „double standard“, kedy určité kritériá sú na jedných aplikované, na iných nie. A dobre vedia, čo to znamená. Vo Vietname Američania najskôr barbarským bombardovaním civilných cieľov narobili tisíce sirôt a potom ich asi 3 300 odviezli z Vietnamu, z čoho boli aj súdy s podozrením na ÚNOS! Ale nikomu nenapadlo vydať kvôli tomu na [...]

Náckovia na Slovensku?

02.06.2023

História sa opakuje. Zvlášť, keď jej niekto pomôže. Mnoho príslušníkov SS utieklo po II. svetovej vojne z Európy za výdatnej pomoci ilegálnej siete Odessa, ako o tom píše Frederick Forsyth v knihe „Spis Odessa“ a významnou prestupnou stanicou bol aj Vatikán! Viacerí sa usadili v USA a Kanade, kde nie je dodnes nacizmus považovaný za zločinnú ideológiu (??!). [...]

Predvolebná reinkarnácia, či prekabátenie Matoviča a jemu podobných

29.05.2023

História sa opakuje. Po Novembri 1989 sa viacerým komunistickým poskokom podarilo reinkarnovať do novej doby. Žiarivým príkladom je Ján Štrasser, profesionálny komunistický vriťolezec (viď výber „Nám s úsmevom sa kráča… The best of KSS & KSČ“, kde mu patrí čelná pozícia medzi autormi komunistických „častušiek“), ktorý dvakrát podpísal Antichartu. [...]

SR Bratislava RTVS protestný pochod BAX

Progresívci sa pre schválené zmeny v RTVS oblečú do čiernej, avizujú protesty. Podľa SaS urobí vláda z RTVS dezinformačné médium

24.04.2024 17:41

Poslankyňa Zora Jaurová povedala, že upravená verzia zákona je rovnakou hrozbou, ako pôvodná verzia.

Fico

Fico chce prešetriť prideľovanie spisov na Najvyššom súde. Prideľujú sa transparentne, kontrola bola arogantná, odpovedá Šikuta

24.04.2024 16:51, aktualizované: 17:25

Podľa šéfa Smeru je podozrivé, že najcitlivejšie veci pripadali senátu 5T sudcu Juraja Klimenta.

Rusko, Ukrajina, vojna, konflikt, Donbas

Omilostení zločinci páchajú v Rusku zverstvá. Brutálne vraždy a znásilnenia veteránov z frontu otriasli krajinou

24.04.2024 16:17

Bývalý vojak svoju obeť najskôr uškrtil a potom rozrezal jej telo na menšie časti, ktoré natlačil do dvojice kufrov. Ďalší brutálne zavraždil a znásilnil penzistku.

súdna rada výbor

Výbor odobril odvolanie členov súdnej rady, Mazák a Majerník to odmietajú

24.04.2024 15:20, aktualizované: 18:00

Koaliční poslanci odvolávanie odôvodňujú stratou dôvery a pochybnosťami o svedomitom výkone právomocí členov.

gumurin

Ako to vidím

Štatistiky blogu

Počet článkov: 732
Celková čítanosť: 6300501x
Priemerná čítanosť článkov: 8607x

Autor blogu

Archív

Odkazy