Založ si blog

Ako v Amerike – príklad prvej ne-pomoci

 

V 90-tych rokoch som bol na spisovateľskom pobyte v malebnom pohorí asi 150 kilometrov nad New Yorkom, kde som stretol veľa zaujímavých ľudí, o ktorých píšem tu. Aj jedného stolára. Bol rád, že má stále robotu, lebo krajina bola posiata osamelými drevenými domami, kde bolo stále čo opravovať. Zaujímalo ma jeho najkurióznejšia oprava a z neho vypadlo, že tá, keď musel vyrezať časť podlahy na prvom poschodí takéhoto domu a zvedavá pani majiteľka, stará pani, sa prišla pozrieť a tou dierou prepadla na prízemie.

  „A vy ste ju zachránil!“

  „Vôbec nie, ani som sa jej nedotkol. Ale zavolal som záchranku.“

  Pozor, hovoríme o opustenom kraji, kde je záchranka od vás vždy najmenej päťdesiat kilometrov ďaleko. Tá pani sa zvíja od bolesti na podlahe a americký stolár sa na to díva, ani prstom nepohne. A ešte je na to hrdý!

  „A prečo ste jej nepomohol?!“

  „No ešte to, ja jej pomôžem a ona ma potom bude žalovať, že som s ňou neodborne manipuloval a poškodil jej zdravie. Nie som blázon!“

  Včera som videl celú hrču ne-bláznov rovno pred vchodom do nemocnice na Kramároch. Stáli pred prázdnym trolejbusom. Vnútri sedela len osamelá staršia pani. Vraj odpadla, ale keď som prišiel na zastávku, už jej zjavne nič nebolo, pila vodu a pozerala z okna.

  „Prečo tu stojíme?“

  „Lebo odpadla,“ povedal šofér trolejbusu.
  „No ale už je v poriadku.“

  „To netreba podceňovať,“ povedala neznáma pani, ktorá sa predstavila ako zdravotná sestra, a bola zo všetkých najmúdrejšia.

  „Tak, keď jej zjavne už nič nie je, tu oproti, pár krokov je pohotovosť.“

  Pohotovosť bola síce pár krokov, ale vraj priveľa na osamelú babku. Na pána, ktorý tú prechádzku na pohotovosť navrhol, sa oborila tá pani Múdra: „Tak ju tam zaveďte!“.

  Ten pán sa zatváril, že nepočuje, ale ani pani Múdrej sa zjavne nechcelo splniť svoju sestričkovskú povinnosť. Tak som navrhol, že ju odvediem.

  „Nemôžete,“ smutne pokýval hlavou šofér trolejbusu, „Zavolal som záchranku.“

  „Tak nech si sadne tu na lavičku, ľudí, čo na ňu dajú pozor do príchodu záchranky je dosť a my môžeme ísť,“ navrhol som.

  „Nemôžeme,“ smutne pokýval hlavou šofér trolejbusu, „Zavolal som predsa záchranku.“

  Oproti nám, na druhej strane ulice stálo niekoľko ambulancií. Kým sme sa dohadovali, iná prešla okolo. A hneď niekoľko ne-bláznov ma ubezpečilo, že ak zavolá záchranku šofér Dopravného podniku, tak nesmie s tým vozidlom odísť, kým nepríde záchranka. Čo je to za chorý nápad? O čo je lepšie babke po kolapse v rozpálenom trolejbuse na slnku, než v chládku na lavičke? Čo má pre záchranárov za význam, či si s tým šoférom potykajú, zatancujú odzemok, alebo na čo vlastne je im dobrý?

  Bolo to choré. Najmenej desať dospelých ľudí postávalo a nepohlo prstom, lebo odznela záväzná formula „Zavolal som záchranku.“ A kolapsová stará pani na to pozerala udivene z okna prázdneho trolejbusu. No, ako v Amerike!

Únosy detí na Ukrajine? Ako funguje „double standard“. . .

03.06.2023

Na Západe je známy aj výraz „double standard“, kedy určité kritériá sú na jedných aplikované, na iných nie. A dobre vedia, čo to znamená. Vo Vietname Američania najskôr barbarským bombardovaním civilných cieľov narobili tisíce sirôt a potom ich asi 3 300 odviezli z Vietnamu, z čoho boli aj súdy s podozrením na ÚNOS! Ale nikomu nenapadlo vydať kvôli tomu na [...]

Náckovia na Slovensku?

02.06.2023

História sa opakuje. Zvlášť, keď jej niekto pomôže. Mnoho príslušníkov SS utieklo po II. svetovej vojne z Európy za výdatnej pomoci ilegálnej siete Odessa, ako o tom píše Frederick Forsyth v knihe „Spis Odessa“ a významnou prestupnou stanicou bol aj Vatikán! Viacerí sa usadili v USA a Kanade, kde nie je dodnes nacizmus považovaný za zločinnú ideológiu (??!). [...]

Predvolebná reinkarnácia, či prekabátenie Matoviča a jemu podobných

29.05.2023

História sa opakuje. Po Novembri 1989 sa viacerým komunistickým poskokom podarilo reinkarnovať do novej doby. Žiarivým príkladom je Ján Štrasser, profesionálny komunistický vriťolezec (viď výber „Nám s úsmevom sa kráča… The best of KSS & KSČ“, kde mu patrí čelná pozícia medzi autormi komunistických „častušiek“), ktorý dvakrát podpísal Antichartu. [...]

putin, kim

Putin podal Kimovi pomocnú ruku: Zablokoval dohľad OSN nad sankciami voči KĽDR

28.03.2024 22:10

Kroky Ruska podľa hovorcu amerického ministerstva zahraničných vecí Matthewa Millera "cynicky oslabujú" medzinárodný mier

Juraj Blanár

Blanár: Vstup do NATO bol významný krok, potvrdzujúci váhu aj dnes

28.03.2024 21:53

Aliancia je predovšetkým obranná a mierová organizácia, zdôraznil minister.

Izrael Palestína Hamas Vojna humanitárna pomoc

Súdny dvor nariadil Izraelu, aby nebránil humanitárnej pomoci smerujúcej do Gazy

28.03.2024 21:38

Hlavný súdny orgán OSN reagoval na podnety Juhoafrickej republiky. Tá obvinila Izrael z genocídy.

Tragická nehoda slovenského autobusu v Chorvátsku.

Autobus v JAR sa zrútil z mosta, zahynulo 45 cestujúcich

28.03.2024 21:15

Nehodu prežilo len osemročné dieťa, ktoré záchranári previezli s vážnymi zraneniami do nemocnice.

gumurin

Ako to vidím

Štatistiky blogu

Počet článkov: 732
Celková čítanosť: 6278639x
Priemerná čítanosť článkov: 8577x

Autor blogu

Archív

Odkazy