Založ si blog

Hanba á la ŽSSK

Opäť som raz zabudol, že na našich štátnych železniciach ešte panuje komunizmus a riskoval cestu vlakom zo Žiliny do Bratislavy. Ak je niekto fanatikom na „retro“ a „ostalgiu“, tu si užije!

Vagóny súpravy sú nie „ako“, ale doslova z minulého storočia. To znamená, že v týchto horúčavách je v kupé na nevydržanie. Tie pšuky, čo vydáva „klimatizácia“ sú na srandu králikov. Takže sa vetrá okienkami a to je zasa na zápal pľúc.

Je hanba, že mnohí cestujúci za plný lístok v týchto súpravách musia stáť, alebo sedieť na zemi!

No a vrcholný zážitok je reštauračný vagón. To je perla železničnej archeológie!

Samozrejme, klimatizácia nulová.

Teplo a pach kuchyne tým pádom prevažuje. Medzi nami, tie kuchárky a kuchári, čo robia v takýchto podmienkach nad rozhorúčenou trúbou by mali fasovať príplatky ako kozmonauti.

V tomto „múzeu dopravy na kolesách“ je všetko ako z minulého storočia. Len čašníčka nie, tá ale skvelo imituje príslovečnú pomalosť obsluhy za komunizmu.

V takomto prostredí vám proste nemôže chutiť, najmä keď na jedlo v takomto prostredí (z otvorených okien vlajú záclony, ako na Titanicu) čakáte aj hodinu. Ak sa ho vôbec dočkáte!

Ak by chcel niekto namietať, že to inak nejde, tak tu máme už našťastie príklady – RegioJet a Leo Express. Na danej trati je to do očí bijúci rozdiel:

To štátne železničné utrpenie stojí aj s miestenkou 10,22 eur.

RegioJet v klimatizovaných, moderných vagónoch s povinnou miestenkou len 6,60 eur!

A na otázku ako je možné, že v tomto storočí trvá cesta vlakom na priamej trati Žilina – Bratislava neuveriteľné dve a pol hodiny, je tiež odpoveď. RegioJet, ktorý vyrazil zo Žiliny o pol hodinu po nás, nás v Piešťanoch predbehol a bol naopak o pol hodinu v hlavnom meste skôr, lebo náš vlak z nepochopiteľných príčin meškal.

A tú tortúru s reštauračným vagónom vypekania hostí aj jedla už dávno vyriešili v moderných súpravách, kde sa podáva rovnaký catering ako v lietadlách. Každý pochopí, že nie je v nóbl reštaurácii a jedlo si môže objednať dokonca ešte pred nástupom do vlaku a donesú mu ho rovno tam, kde sedí.

Veľká chvála Ministerstvu dopravy, že tu konečne máme súkromné vlakové spoločnosti – cestujete dôstojne, rýchlejšie a lacnejšie.

A navrhujem, aby ŽSSK boli prekategorizované do skupiny historických železníc ako rarita, kde ľudia za príplatok pochopia, aké zlé to bolo cestovať vlakom za komunizmu. Len nechápem, ako môže vedenie ŽSSK za svoje komunistické výkony brať kapitalistickú plácu…

Špekáčkový pseudovýskum, ujojkané správy a výsledok – panika!

23.05.2017

Táto civilizácia je prekomplikovná. Vzdelanie dáva individuálnu túžbu zachraňovať svet a vďaka tomu máme premnožených záchrancov sveta. A keďže reálnych tém je obmedzené množstvo, hľadajú viac »

Róbert Holub – inak IV.

09.05.2017

Ako zmapoval aj televízny seriál dokumentov v RTVS s názvom Mafiáni, ktorého vždy dva diely v repríze bežia každý štvrtok, na východnom Slovensku došlo aj na násilnú smrť vyšetrovateľa. viac »

Pán Dobšinský, stačilo!

02.05.2017

Čoho je veľa, toho je príliš. Pán Branislav Dobšinský, to čo predvádzate za naše koncesionárske peniaze už nemá nič spoločné s verejnoprávnosťou, nič spoločné s novinárskou etikou viac »

ministerstvo obrany

Vojenské hodnosti udelené politikom preverujú

24.05.2017 18:48

Vojenské hodnosti, ktoré udelil krátko pred parlamentnými voľbami v roku 2016 bývalý minister obrany Martin Glváč (Smer), možno nie sú platné.

Nórsko, cesta, motorka

Nóri sú príliš dobre platení, myslí si MMF

24.05.2017 18:12

Nóri sú až príliš dobre platení. Ich krajina, ktorá sa spamätáva z poklesu cien ropy, si tak ťažko udrží konkurencieschopnosť, tvrdí MMF.

Zeman

Koniec českej krízy? Zeman odvolal Babiša a vymenoval Pilného za ministra financií

24.05.2017 17:55

Český prezident Zeman v súlade s očakávaním odvolal na návrh premiéra Sobotku z funkcie Babiša a vymenoval za šéfa rezortu financií Ivana Pilného

dane, odvody, peniaze, kalkulačka

Grékov môžu zachrániť výrazné prebytky rozpočtu

24.05.2017 17:48

Utajené dokumenty eurovalu hovoria o troch scenároch pre zadlžené Grécko. V jednom z nich by pri dlhodobo vysokých prebytkoch rozpočtu nebola potrebná úľava z dlhu.

gumurin

Ako to vidím

Štatistiky blogu

Počet článkov: 327
Celková čítanosť: 1227438x
Priemerná čítanosť článkov: 3754x

Autor blogu

Odkazy