Založ si blog

Kniha ako dar III

Jednoznačne najväčšiu sieť najväčších predajní kníh na Slovensku má Panta rhei.

Je ich 38 a mne sa ich podarilo za jeden deň navštíviť v Bratislave desať.

Na podpisovky na západnom Slovensku som si dal dva dni, absolvoval som ich štrnásť a bol to zážitok!

 

Trnava:

Tu sú hneď tri predajne. V ZOC Max je na mierky Panta rhei predajňa malá (veď má aj alternatívny názov Malý princ) a milá predavačka Kika (ktorá má rada cestovanie) s kolegyňou sa tu umne prepletajú medzi horami kníh.

 

S predavačkou Kikou u Max-a.

S predavačkou Kikou u Max-a.

V CITY ARENA má predajňa pozoruhodný nový dizajn (veď ide o nové centrum prepojené s našim najnovším futbalovým štadiónom) a unikátnu myšlienku veľkej vitríny pri vchode, kde sú vystavené knihy už nepredajné, ale stále zaujímavé pre náhodných návštevníkov. Pani vedúca ich dopĺňa vraj aj z vlastnej knižnice. Rád som sa odfotil s ňou a jej oduševnenými mladými spolupracovníkmi.

V chráme kníh s tými najpovolanejšími.

V chráme kníh s tými najpovolanejšími.

Vďaka tomu, že som takto obehol desiatky obchodných centier v Bratislave a na západnom Slovensku, môžem potvrdiť, že dobré americké heslo „good business = good parking“ sa u nás nesvätí. Naopak, tí, čo sem prichádzajú na autách sú vystavení najťažším skúškam, ako sa cez úzke vchody do prudkej zákruty dostať na parkovisko, ktoré spravidla má boxy tak úzke a s tak ostrými nájazdmi, že je tu umenie zaparkovať. V najnovšom OC v Trnave k tomu pridali neuveriteľnú lúštenku, boxy pre autá sú tu bez čísiel. Takže parkovanie je tu spojené aj s orientačným behom 🙂

V OC Arkadia je kníhkupectvo Panta rhei na dvoch poschodiach. Na tom prvom kraľuje pán Ivan, mimoriadne vitálny dôchodca, ktorý je tým najlepším vítačom pre tých, čo prišli za knihami. Osobne naaranžoval hneď pri vchode „vražedné okienko“, v ktorom sa ocitla aj moja najnovšia kniha. Neodolal som a zvečnil to.

"Vražedné (knižné) okienko".

„Vražedné (knižné) okienko“.

 

 

Piešťany:

Tu som ako doma vďaka tvorivým pobytom v blízkom Domove (spisovateľov) Ivana Stodolu. Knihy ma už čakali nachystané v kaviarni Dias a s podpismi mi pomáhal vzácny priateľ z Piešťan Martin Valo. Dôstojné miesto im našla osobne pani vedúca.

 

S priateľom Martinom.

S priateľom Martinom.

 

S pani vedúcou.

S pani vedúcou.

Tých, čo by ma chceli nasledovať na toto miesto dobrej literatúry vopred upozorňujem, že v tomto Auparku majú celoslovenský (a možno svetový?) unikát: parkovanie zadarmo je tu v dĺžke10 minút (slovom desať minút)?! Aby ste ako ja potom neriešili dilemu, ako vycúvať od rampy a ísť zaplatiť, keď je za vami už šnúra iných áut.

 

Trenčín:

Málokto z čitateľov vie, že každá predajňa Panta Rhei má svoj vlastný rebríček predajnosti. V OC Laugaricio sa moja najnovšia kniha ocitla na 5. mieste.

Podpísal som tu všetky svoje mafiánske knihy.

Podpísal som tu všetky svoje mafiánske knihy.

 

V ZOC MAX Trenčín je predajňa malá, ale milá. Pri podpisovaní mi pomáhala brigádnička Barborka, ktorá ešte študuje na Obchodnej akadémii.

S Barborkou pri podpisovaní.

S Barborkou pri podpisovaní.

 

 

 

Žilina:

V miestnom Auparku boli moje knihy na podpis pekne pripravené.

Takto vystavené knihy potešia.

Takto vystavené knihy potešia.

V OC Dubeň Žilina ma privítali Katka a Helenka.

Nie všade v kníhkupectvách je miesto pri podpisovaní na sedenie.

Nie všade v kníhkupectvách je miesto pri podpisovaní na sedenie.

 

 

 

Martin:

V OC Tulip mi pomáhala Andrea. Kníhkupectvo je pekne umiestnené, len pre cezpoľného šoféra nie ja ľahké ten Tulip nájsť 🙂

Kto by tu odišiel bez knihy?

Kto by tu odišiel bez knihy?

 

 

 

Banská Bystrica:

V OC Europa ma privítala pani Danka, ktorá je jednou zo skúsených predavačiek, veď jej kariéra medzi knihami začala už v pôvodnej predajni IKAR-u. Len pozor, do OC Europa trafíte relatívne ľahko, ale vybabrať sa odtiaľ smerom na Zvolen je umenie.

Predajňu nájdete na druhom poschodí.

Predajňu nájdete na druhom poschodí.

 

 

Zvolen:

V OC Europa Zvolen som našiel pri pokladni pani Renču. Jediný problém (ako v B. Bystrici) je odtiaľto nájsť smer na diaľnicu na Nitru.

S pani Renčou.

S pani Renčou.

 

 

Nitra:

V Galéria Mlyny sa ma ujala pani vedúca Zdenka. A na parkovisku na mňa čakal labyrint, ktorému chýba prostý nápis Exit.

Podpisovka s úsmevom.

Podpisovka s úsmevom.

OC Max je dosť od ruky, je to tu pokojnejšie a stačia len dve predavačky. Kníhkupectvo je mimoriadne na prízemí.

Andrea pôvodne predávala porcelán

Andrea pôvodne predávala porcelán

 

 

 

Nové Zámky:

Na konci dlhej šnúry podpisoviek ma v OC Aquario Nové Zámky čakala tá pravá odmena. Pani Monika s brigádničkou nestíhali pod náporom kupujúcich. A keď si konečne našli chvíľu, vysvitlo, že pani Monika je moja čitateľka. Kúpila si aj moju najnovšiu knihu a rád som tak pripísal svoj posledný podpis na tejto šnúre podpisoviek, ktorá merala viac ako 600 kilometrov…

S pani Monikou.

S pani Monikou.

 

Únosy detí na Ukrajine? Ako funguje „double standard“. . .

03.06.2023

Na Západe je známy aj výraz „double standard“, kedy určité kritériá sú na jedných aplikované, na iných nie. A dobre vedia, čo to znamená. Vo Vietname Američania najskôr barbarským bombardovaním civilných cieľov narobili tisíce sirôt a potom ich asi 3 300 odviezli z Vietnamu, z čoho boli aj súdy s podozrením na ÚNOS! Ale nikomu nenapadlo vydať kvôli tomu na [...]

Náckovia na Slovensku?

02.06.2023

História sa opakuje. Zvlášť, keď jej niekto pomôže. Mnoho príslušníkov SS utieklo po II. svetovej vojne z Európy za výdatnej pomoci ilegálnej siete Odessa, ako o tom píše Frederick Forsyth v knihe „Spis Odessa“ a významnou prestupnou stanicou bol aj Vatikán! Viacerí sa usadili v USA a Kanade, kde nie je dodnes nacizmus považovaný za zločinnú ideológiu (??!). [...]

Predvolebná reinkarnácia, či prekabátenie Matoviča a jemu podobných

29.05.2023

História sa opakuje. Po Novembri 1989 sa viacerým komunistickým poskokom podarilo reinkarnovať do novej doby. Žiarivým príkladom je Ján Štrasser, profesionálny komunistický vriťolezec (viď výber „Nám s úsmevom sa kráča… The best of KSS & KSČ“, kde mu patrí čelná pozícia medzi autormi komunistických „častušiek“), ktorý dvakrát podpísal Antichartu. [...]

forró, fico, galanta

Člen predsedníctva Aliancie: Pellegriniho podporil len Forró, nie celá strana. Inak sa to čítať nedá

29.03.2024 12:00

Szabolcs Mózes pre Pravdu uviedol, že ich rozhodnutie Krisztiána Forróa zaskočilo.

Jaroslav Naď

Naď: Najväčšou výzvou pre NATO bude odolať dezinformačným útokom

29.03.2024 11:47

Podľahnutie premysleným kampaniam, na ktoré je podľa štatistík Slovensko náchylné, môže podľa Naďa oslabiť celkovú dôveru v NATO a Alianciu samotnú.

mimoriadne1, mim1, zemetrasenie, seizmograf

Juhozápad Grécka zasiahlo pomerne silné zemetrasenie

29.03.2024 11:04

Otrasy bolo cítiť aj na Kréte a v Aténach.

Poľsko, NATO

Odborníci: Jednostranným vyslaním vojakov sa nestane celé NATO účastníkom vojny

29.03.2024 10:25

Na zatiaľ nepublikovanú správu nemeckých odborníkov sa odvoláva agentúra DPA.

gumurin

Ako to vidím

Štatistiky blogu

Počet článkov: 732
Celková čítanosť: 6279018x
Priemerná čítanosť článkov: 8578x

Autor blogu

Archív

Odkazy