Založ si blog

Schizofrénia v Soc-ke

Schizofrénia je ťažká choroba spôsobujúca rozdvojenie osobnosti. Ak si jedinec myslí, že on sú dvaja, je považovaný (ľudovo povedané) za blázna. U nás z vás takého blázna urobí Sociálna poisťovňa a ešte na to majú aj zákony. Podľa nich vy musíte byť dvaja!

Netuším, ako sa v Soc-ke podarilo presvedčiť nejakých poslancov mdlého rozumu, aby odhlasovali povinnosť, že si sociálku musíte platiť aj ako zamestnanec, aj ako autor (tzv. SZČO). Veľmi podozrievam istého Sulíka, veď ten bol schopný presadiť zákon, že vaša garáž, ak ju prenajímate, si musí platiť zdravotné poistenie!

Takže si platím dva krát sociálku. Len si to predstavte – dva krát si platím starobné, dva krát invalidné (??), dva krát môžem byť nezamestnaný, dva krát garančný (??), dva krát urazený (pardon, úrazový) a ešte navrch som aj dva krát solidárny (ale neviem s kým, či pre koho). Tým to Kocúrkovo ale nekončí.

Minulú jeseň som bol šesť týždňov PN. Po čase ma oblažil listom pán Dr. Ing. Roman Chotár, riaditeľ bratislavskej pobočky, a oznámil mi, že potvrdenie o PN dostali a vyplatia mi, čo majú. Okrem toho, že to bola smiešna suma, žiadne podozrenie som nenadobudol. Až po čase mi niekto pripomenul, že ja som – dvaja! Tak som zavolal príslušnej pani za SZČO a dozvedel sa, že mám nárok aj na druhé dávky a vôbec som za tú dobu nemal nič platiť. Má to jediný háčik, vlastne hák, na ktorý sa môžete rovno obesiť. Ja som dvaja! Takže tá pani vyžaduje druhé potvrdenie o PN?!!!

Neveril som, že je niečo také možné. Len si to predstavme: úradníčka Sociálky XY sedí na tej istej chodbe s pani WZ. Pani XY uznáva, že som bol PN a vyplatí mi almužnu. Ale pani WZ to odmieta vziať na vedomie, lebo za ňou musí prísť moje druhé ja s druhým rovnakým potvrdením. Možno tie dve chodia spolu aj na obedy a dobre sa na mojej schizofrénii zabávajú.

Neveril som, že niečo tak stupídne je možné. Opýtal som sa teda pána Dr. Ing. Romana Chotára, ako je to vôbec možné a keď už takáto epidémia schizofrénie u nich panuje, prečo ma na to neupozornil? Veď keď potrebovali odhovoriť ľudí od nejakého toho dôchodkového piliera, neváhali rozposlať státisíce listov. Detto, keď upozorňovali zamestnancov, aby si skontrolovali, či zamestnávatelia všetko riadne platia. A ja som ani nechcel, aby mi písal extra list. Stačilo pridať túto informáciu v tom pôvodnom. Ani mi neodpovedal. Na to má predsa pani JUDr. Maricu Kušovú, vedúcu odboru NP (NP ako „Naše právo“?). A tá mi dala „dobrú radu“ – vraj som si to mal naštudovať na ich web-stránke??! Ona je proste presvedčená, že občan má predvídať idiotské šikanovanie tejto inštitúcie pod najnepredvídateľnejšími zámienkami.

Máme tu teda tri fenomény:

  1. Čistý právny idiotizmus, ktorý plodí masovú chorobu byrokratickej schizofrénie.
  2. Alibizmus, že úradníček niečo niekam vyvesí a vy to máte hľadať (takto zrušili na Daňovom úrade zloženky a vy máte niekde vypátrať, kam a ako vlastne máte zaplatiť Cestnú daň, čo je extra stres, lebo informátorka na Daňovom vám prezradí predčíslie, ale nie IBAN a v banke sa na vás potom pozerajú, ako na menejcenného).
  3. A do tretice tu máme tzv. „Sulíkov efekt“ – podľa odhadov Soc-ka sama skonzumuje tretinu všetkých peňazí, čo tam posielame (napríklad 600 miliónov na vládne obľúbenú SBS Bonul) a keď sa Sulíka pýtali, či nemáme priveľa úradníkov, tak vraj na nejakej besede s občanmi povedal niečo také, že je to tak lepšie, lebo aspoň niečo robia (??), lebo ako nezamestnaní by sa živili bezprácne.

 

Niekto sa tu zbláznil – nezdá sa vám?

Únosy detí na Ukrajine? Ako funguje „double standard“. . .

03.06.2023

Na Západe je známy aj výraz „double standard“, kedy určité kritériá sú na jedných aplikované, na iných nie. A dobre vedia, čo to znamená. Vo Vietname Američania najskôr barbarským bombardovaním civilných cieľov narobili tisíce sirôt a potom ich asi 3 300 odviezli z Vietnamu, z čoho boli aj súdy s podozrením na ÚNOS! Ale nikomu nenapadlo vydať kvôli tomu na [...]

Náckovia na Slovensku?

02.06.2023

História sa opakuje. Zvlášť, keď jej niekto pomôže. Mnoho príslušníkov SS utieklo po II. svetovej vojne z Európy za výdatnej pomoci ilegálnej siete Odessa, ako o tom píše Frederick Forsyth v knihe „Spis Odessa“ a významnou prestupnou stanicou bol aj Vatikán! Viacerí sa usadili v USA a Kanade, kde nie je dodnes nacizmus považovaný za zločinnú ideológiu (??!). [...]

Predvolebná reinkarnácia, či prekabátenie Matoviča a jemu podobných

29.05.2023

História sa opakuje. Po Novembri 1989 sa viacerým komunistickým poskokom podarilo reinkarnovať do novej doby. Žiarivým príkladom je Ján Štrasser, profesionálny komunistický vriťolezec (viď výber „Nám s úsmevom sa kráča… The best of KSS & KSČ“, kde mu patrí čelná pozícia medzi autormi komunistických „častušiek“), ktorý dvakrát podpísal Antichartu. [...]

Budmerický kaštieľ

Chce ministerka Šimkovičová kúpiť kaštieľ v Budmericiach? Rezort kultúry to popiera

18.04.2024 16:20

Rezort kultúry sa ohradzuje voči lživým tvrdeniam o kaštieli v Budmericiach.

kvety, mráz, ľad, jabloň

Meteorológovia varujú pred snehom a mrazmi, môžu poškodiť úrodu

18.04.2024 16:08

Výstrahu vydali vo štvrtok aj českí experti.

Mŕtvy v banke

O pôžičku v banke "žiadal" mŕtvy. Podpíš to, strýko! vyzývala ho neter

18.04.2024 16:00

Banku v Brazílii navštívil nezvyčajný zákazník. Sedel na invalidnom vozíku, nehovoril, padala mu hlava, ale jeho neter tvrdila, že strýko si chce zobrať pôžičku.

Zuzana Čaputová / Aurel Sabó / Jaroslav Krám / Juraj Štefanka /

Čaputová poslednýkrát ako hlavná veliteľka síl vymenovala generálov. Armáde vyjadrila uznanie a vďaku

18.04.2024 15:34

Prezidentka zdôraznila, že povýšení dôstojníci zosobňujú aj prínos Slovenska a jeho armády v rámci spojenectva v NATO.

gumurin

Ako to vidím

Štatistiky blogu

Počet článkov: 732
Celková čítanosť: 6294692x
Priemerná čítanosť článkov: 8599x

Autor blogu

Archív

Odkazy