Dnes: inžinieri ľudských duší?

29. apríla 2014, gumurin, Čo sa deje

 

TV Havran

  Dnes na STV2 o 21:50 začína nová diskusná relácia „Večera s Havranom“. Bol som pri tom, ale ako to už v hektike televíznej diskusie býva, čosi mi došlo až dodatočne. A to „čosi“ ma prekvapilo poznaním, že určité typy ľudí sa objavujú v každej spoločenskej sústave, aby s rovnakou bohorovnosťou súdili a odsúdili nás nehodných do úlohy nedobrovoľných obetí „inžinierov ľudských duší“. To je výraz z komunizmu, ale snáď sa hodí. Posúďte sami:

  Pána Juraja Mesíka som stretol naživo prvý krát a šokoval ma prehlásením, že ľudia obecne nie sú súci poznať pravdu, že ich vlastne ani nezaujíma, skrátka že je to masa vedome nevedomá a manipulovateľná. Tento citát dokonca zaznieva aj v upútavke na reláciu!

  Nemuseli by sme byť tým až tak znepokojení, keby z toho nevyplývalo aj to B: túto nevedomú masu je nutné viesť za ručičku a hoci sa vzpiera našim (t.j. Mesíkovým) dobrým radám, musíme ten odpor pre ich vlastné dobro prekonať. To je ale presná definícia komunistických inžinierov ľudských duší! Aj vtedy sme boli „neuvedomelí“ (to je to správne slovo!) a oni sa „obetovali“, aby nám naliali tú ich jedinú pravdu do hláv. A podobne, ako dnespán Mesík, boli hlboko roztrpčení tým, že si dovoľujeme klásť otázky, či dokonca o tých ich pravdách pochybovať. Že tie pochybnosti sú priamou súčasťou demokracie týmto novým inžinierom ľudských duší zjavne uniká. Tým sa asi aj vysvetľuje otázka z relácie, prečo ľudia nedôverujú Svetovej banke, ktorej je pán Mesík expertom. No práve preto, že parašutistov jedinej pravdy sme si už za komunizmu užili dosť. A naivne si mysleli, že ďalší výsadok nehrozí.

  Príklady tých právd:                                                                      

1.       nesmieme pochybovať o tom, že očkovanie je blaho, hoci naň už zomreli deti aj dospelí u nás.

2.       nesmieme pochybovať o tom, že globálne otepľovanie spôsobujú kravské prdy, hoci by sa zdravý rozum niečomu takému vzpieral

3.       nesmieme pochybovať o tom, že sa všetci navzájom dnes a denne týrame (vždy minimálne jedna pätina žien v pondelok, druhá v utorok a všetky na hromadu v sobotu, v nedeľu je pauza, keďže nechodia sčítacie hliadky), lebo si to tak prajú feministky a hlavne ich náčelníčka, pani Pietruchová.

  A tu sme pri ďalšom mojom objave – existujú aj inžinierky ľudských duší. A žijú si z tej svojej jedinej pravdy, napriek znechuteniu z našej „neuvedomelosti“ veľmi dobre (Pietruchová ako riaditeľka Odboru rodovej rovnosti a rovnosti príležitostí na MPSVR SR???).

  Ale pozor, aby som sa sám nestal takým inžinierom, hneď dodávam, že sa môžem mýliť a som pánovi Mesíkovi len zle rozumel. Našťastie, je tu šanca rozhodnúť – dnes večer na STV2. Som zvedavý, či mi dáte za pravdu, alebo vám z tej debaty vyjde niečo iné. Dovi o 21:50, priatelia…

 

P.S. Kto nevidel, má možnosť:

http://www.rtvs.sk/televizia/program/detail/6177/vecera-s-havranom/archiv?date=29.04.2014