Hanba na koľajniciach – sauna na kolesách a iné lahôdky

11. júna 2014, gumurin, Príbehy z ciest

   Nedávno som cestoval vlakom z Bratislavy do Košíc a späť, na čo asi nikdy nezabudnem. Najskôr ma zarazil fakt, že do Košíc ide nočný vlak s lôžkami a lehátkami jedenásť hodín. Je to aj tým, že kdesi stojí zbytočne štyri hodiny. To je choré! Nemohli sme ho tým pádom použiť, lebo sme museli byť v Košiciach minimálne o siedmej ráno. Koľko ľudí, čo má takúto povinnosť, by rado využilo nočný vlak (to nehovorím v akom stave sú tie lôžkové vagóny v porovnaní s novými v Čechách) a ešte aj ušetrilo za ubytovanie, keby ten vlak nešiel tak nezmyselne?

1.       otázka: To v ŽSSK nikomu nenapadlo, že ten vlak by mohol prísť do Košíc aj o tretej ráno a nech tam potom stojí štyri hodiny, za ktoré sa cestujúci v pohode zobudia a odídu?

  Hoci bola nedeľa, vlak bol preplnený.

2.       otázka: To ŽSSK nevedia pristaviť dosť vagónov, veď si to tí ľudia platia a ŽSSK z toho žijú (ale asi je ľahšie kašľať na cestujúcich a drankať dotácie od štátu)?

  Urobil som tú chybu, že som chcel našej dcére predviesť výhody cestovania vlakom a zobral ju do reštauračného vozňa. Tam spočiatku panovala dobrá nálada, ktorá po čase upadávala na bod mrazu aj bez klimatizácie (o tom potom). Na našu objednávku nebol schopný kuchár dodať jedlo viac ako hodinu a pol! Pani pri našom stole nepriniesli objednávku dva hodiny! Čašník sa snažil, ale čo zmohol, keď už aj my sme videli, že kuchár je ožratý a jediná jeho činnosť bola, že chodil okolo nás niekam fajčiť (alebo slopať)?!

3.       otázka: Niečo tak absurdné si pamätám len za komunistického režimu. Znamená to, že vo Wagon Slovakia panuje ožranský komunizmus aj štvrťstoročie po jeho páde?

  Po ceste naspäť sme dostali ďalšiu lekciu – hlavne naša dcéra, ktorú už na „služby“ ŽSSK asi ťažko nahovorím.Vlak bol v pondelok poobede (vyrážali sme okolo druhej) opäť preplnený na prasknutie!

4.       otázka: Rovná sa druhej s dodatkom – vy „manažéri“ ŽSSK si naozaj myslíte, že cestujúci sú dobytok?

Blíži sa leto a my sme mali na vlastnej koži zažiť, čo čaká desaťtisíce cestujúcich ŽSSK – neklimatizované vagóny. Ten v ktorom sme sedeli my, ani nemal dosť prieduchov na nejakú klimatizáciu. A skúste sedieť hodiny pri otvorenom okne! Neurochirurgovia vám potom povedia, od čoho máte odrovnané plece a chrbticu. To je predsa masové zinvalidnenie cestujúcich! Jediný vagón, kde bola slušná klíma bol ten nový IC-čkový bez kupé. Zato v reštauračnom bola najväčšia sauna, lebo nemal žiadnu klímu! Tak tam potom jedzte (ak už máte to šťastie, že kuchár nie je na mol)!

5.       otázka: Páni „manažéri“ ŽSSK, vy vo svojich pracovniach máte iste klímu, že?

A aby to nebolo málo, v tom úpeku meškal vlak „len“ 45 minút. Viete si predstaviť, ako tí ľudia vyzerali a čo si mysleli po takejto sedem hodinovej „túre“?

  Posledná otázka „manažérom“ ŽSSK: začo beriete tie svoje tučné platy, načo ste tam?!

  Nedúfam v odpovede, len to píšem, aby ste aj vy, čo to risknete, vedeli, čo vás pri jazde vlakmi ŽSSK čaká. A prečo jej dobre platené vedene tak urputne bojuje proti súkromným železniciam a nakoniec si vždy vyškemrajú ešte aj dotáciu od nás všetkých cez štátnu kasu. Je to hanba!