DPB obnovila Lampáreň – môžete sa tam ísť sťažovať. . .

16. novembra 2017, gumurin, Čo sa deje

DPB je Dopravný podnik Bratislava a hneď na úvod treba povedať, že ich služby sa za posledné roky výrazne zlepšili – spoje chodia na čas, v prípade dopravných problémov, sú pripravené náhradné vozy a dokonca aj na Silvestra sa pohodlne dostanete domov bez dlhého čakania.

O to zarážajúcejšie je, že sa vám môže stať aj takáto bizarnosť.

Posledné spoje kedysi chodili po polnoci, dnes krátko po 23:00 večer. A tak som, pochopiteľne, bol rád, že som tú poslednú regulárnu električku ešte zastihol na námestí SNP. Ale keď som chcel nastúpiť do zadných dverí, vodička (ako sa neskôr zistilo), mi ich privrela pred nosom tak, že vo dverách ostal zaseknutý môj dáždnik a darčeková taška. Pritom do iných dverí ľudia pokojne nastupovali ďalej. Márne som stláčal tlačidlo dverí a mával na vodičku ešte celé minúty. Zaseknutý dáždnik, ktorý trčal z dverí a pri pohybe električky mohol ohroziť ľudí na zastávke videli aj iní a tiež na vodičku mávali. K zástavke prichádzala zo smeru pred električkou skupinka mladých ľudí a keď sa tá pohýnala, tiež na ňu mávali, aby zastala. Všetko márne, odišla aj s dáždnikom a darčekovým balíčkom.

Bol som v šoku, Nie som fanatik na dáždniky, ale tento som si doviezol zo zahraničia a samozrejme nerád takto nezmyselne strácal. Vzápätí prišla iná električka a keďže aj iní cestujúci komentovali ten výstup rozhorčene, vodička sa obetovala a sama z vlastného mobilu zavolala na dispečing, aby vodičku odchádzajúceho vozidla upozornili. Čakali sme, že moje veci nájdeme na najbližšej zástavke. A, áno, ale inak.

Varovaná vodička zjavne zastala cca 50 metrov pred ďalšou zástavkou a šla skontrolovať dvere. Našla tam darčekový balíček a keďže to boli tlačoviny pre takúto osobu bezcenné, vyhodila ho na chodník, kde som ho aj našiel. Ale nie dáždnik. Ten sa (podľa neskoršieho šetrenia) našiel vo vozidle až vo vozovni upratovacou službou – zlomený. Mimochodom, ako by mohol prejsť zaseknutý medzi dverami tých desať zastávok až do vozovne, keď sa vždy museli otvoriť a zatvoriť? No, jedine tak, že ho tá vodička zobrala a niekde odložila a až na konečnej zistila, že jej je ako zlomený nanič a tak ho vo vozidle pohodila.

 

Ako funguje lampáreň

   Toto všetko sa udialo začiatkom júna, teda pred takmer pol rokom! Pritom sťažnosť som podal hneď na druhý deň elektronicky a touto cestou bola aj prijatá tzv. mediátorkou. Keď som sa jej po týždni pýtal, ako šetrenie dopadlo, odpovedala, že na odpoveď majú 60 pracovných dní – teda takmer dva mesiace! Pritom takúto banalitu nemáte prečo riešiť tak dlho. Ale čakal som. Po uvedenej lehote som odpoveď urgoval márne. Ako sa totiž zistilo, „mediátorku“ medzičasom prepustili a hoci Oddelenie vnútornej kontroly DPB o celom prípade vedelo a vie dodnes, neunúvali sa odpovedať.

Odpovede som sa dočkal až v týchto dňoch vďaka iniciatíve hovorkyne DPB. Aj keď aj u nej až po opakovaných urgenciách, hoci výsledok šetrenia mohla mať na stole hneď. Oficiálnu odpoveď odďaľovala celý týždeň a keby som ju neurgoval, asi by som sa jej nikdy nedočkal.

A čoho som sa dočkal? Vodička je vzorná, dáždnik sa našiel zlomený, ako vyskočila darčeková taška za jazdy z električky ostáva záhadou a dostalo sa mi ponaučenia o tom ako fungujú tlačidlá pri dverách a ako sa má správne nastupovať s dáždnikom.

Prečo toľká moja námaha s takým biednym výsledkom? Môže za to moje presvedčenie, že z každej takejto nemilej skúsenosti musí byť ponaučenie, o ktoré stojí za to podeliť sa aj s vami. A ja som za ten pol rok urobil úžasný objav! Oddelenie vnútornej kontroly DPB je v skutočnosti tá legendárna Lampáreň, kam nás ešte za komunistickej vlády dobromyseľne posielali bohorovní úradníci slovami: „Tak s tým sa choďte sťažovať na Lampáreň.“

To je dobrá správa pre každého, kto pociťuje nostalgiu za starými zlými časmi. Ak si ich chcete naozaj užiť, sťažujte sa na Oddelení vnútornej kontroly DPB alias Lampárni!