Literatúra na cestách

11. júla 2022, gumurin, Literatúra a literáti

Za prvý polrok tohto roku som stihol dva výjazdy za čitateľmi a tri šnúry besied a podpisoviek.

Dokopy to predstavovalo 28 besied a 25 podpisoviek.

Po dvojročnej pandemickej pauze to bolo povznášajúce zvítanie.

Na viaceré miesta som sa vracal, do niektorých som zavítal po prvý krát.

Začal som vo Veľkom Krtíši. Tu to bolo hlavne pre stredoškolákov, ktorým už od roku 2013 predstavujem výber najúspešnejších Slovákov a Sloveniek vo svete. Omnoho viac takýchto osobností nájdete na mojej web-stránke Tulacky.net v rubrike „Slováci a svet“.

V. Krtíš II

V. Krtíš I

 

 

 

 

 

 

 

 

Tu som tiež začal sériu podpisoviek mojich kníh po Slovensku. Vo Veľkom Krtíši je to kníhkupectvo Hrebenda. TU je správa z výjazdu.

V. Krtíš, podpisovka II

 

Druhý výjazd smeroval do Nových Zámkov prezentáciou mojej novej knihy o dlhovekosti. A ako inak, najviac to zaujímalo staršie dámy. Starší páni ako keby na dlhovekosť pri nich rezignovali 🙂

"Laboratórium", obálka

„Laboratórium“, obálka

V máji som dokončieval najnovšiu knihu v Domove slovenských spisovateľov Ivana Stodolu a využil ten čas aj na šnúru besied pre stredoškolákov, starších žiakov aj dospelých vo Vrábľoch, Topoľčanoch, Piešťanoch, Starej Turej, Myjave a Brezovej pod Bradlom. V Piešťanoch som pre zmenu hovoril o svojej novej knihe „Osudy v kameni“, kde sa kombinuje naša dávna aj nedávna história. Symbolicky teda beseda prebehla v Balneologickom múzeu.

OSUDY, obálka knihy

V Piešťanoch ma vždy nadchne jedna scenéria ako z dávnych čias, ktorá sa hodí na príjemnú prechádzku.

Nasledovala šnúra po východnom Slovensku. Už len podpisoviek bolo toľko, že to stojí za samostatnú reportáž.

V besedách sa osvedčila kombinácia doobeda pre študentov a starších žiakov a poobede pre dospelých. Nadchlo ma, že pandemické obdobie mnohé knižnice využili na skvelú rekonštrukciu a vynovenie priestorov aj služieb.

Prvý polrok som zakončil šnúrou besied na severe a v strede Slovenska. Najazdil som kvôli tomu viac ako 1 400 kilometrov, ale stálo to za to. Ústretovosť pracovníčok knižníc, od vedúcich až po tie radové, dáva nádej, že kultúrnosť a vzdelanosť na Slovensku aj v týchto časoch nezanikne.

A vďaka všetkým týmto cestám za čitateľmi môžem aj odporučiť tipy na letné výlety.

Tak zasa po lete dovidenia, priatelia!