Krajniak – posledný krivák

21. mája 2021, gumurin, Úvahy o politike

Najnovšie sa tento pán, druhým krstným menom Ignác, zviditeľnil, keď sa plece pri pleci s generálnym riaditeľom Sociálnej poisťovne Ing. Jurajom Káčerom rozhodli nahovoriť občanom Slovenska, že táto štátna inštitúcia proste „nemá chyby“. Na kritiku zo strany Smer-SD odpovedal Krajniak demagógiou o následkoch pandémie v Sociálnej poisťovni, ako keby nikde inde nezúrila, len tam. Iné štátne inštitúcie však tiež prekonali pandémiu a predsa fungujú. Ako sa v hlave Ignáca Milana Krajniaka môže zrodiť niečo také rozporuplné, pričom on sám sebe uverí a ešte to aj exaltovane hlása? No, veď hovoríme o osobe, ktorá vstúpila do politiky s Mafiánskym Multitrtkom, ktorého bossovské praktiky v nemocnici ten istý Krajniak ospravedlňoval tým, že Boriska tam predsa chodili navštevovať síce sexice, čo sa vystatujú svojou príťažlivosťou mladíc, ale podľa neho to boli len samé „staršie dámy“?! To je ten Krajniak, ktorý sa po zatknutí jeho kumpána Pčolinského tak zľakol, že sa vzdal funkcie ministra a ušiel do parlamentu, kde mal istú imunitu poslanca. Ako prekvapujúco ušiel, tak sa prekvapujúco vrátil (zrejme ho Borisko ubezpečil, že Pčolinský, zatiaľ, nevypovedá). To je ten Krajniak, ktorý sa pomerne neskoro – až vo veku 27 rokov – zaradil medzi náboženských fanatikov v našej politike. Nazval sa „križiakom“, ale nevstúpil do kláštora. Len do vlastnej kaviarne, kam lákal hostí na to, že si s ním pri kávičke môžu pošvitoriť o Bohu (to je citát z jeho vlastnej web-stránky?!). A u náboženských fanatikov je predsa všetko dovolené, veď majú od Pánbožka vopred zaručené odpustky! Takže Krajniakovci sú skutočne politická rodina, ktorá obsadila všemožné posty a nie je to vraj rodinkárstvo, len naplnenie poslania obskúrnej Boriskovej straničky s cynickým názvom „Sme rodina“.

A teraz k najnovšej kauze – Sociálna poisťovňa versus sociálna demokracia…

 

Neuveriteľné na počkanie

   Už sme tu pred časom dokumentovali akých bizarností sa klienti Sociálnej poisťovne môžu u tejto štátnej inštitúcie dočkať. V debate na túto tému na sociálnych sieťach zaznela aj sťažnosť na neúmernú dĺžku, kedy klienti čakajú na výmer dôchodku. Teda presne to, čo bolo predmetom kritiky zo strany Smer-SD cez jej predsedu, Roberta Fica. Ale tu nejde len o nedostatočné výkony pre nedostatok pracovníčok kvôli pandémii. Tu ide o to, že ich nikde nebude dosť, pretože si sami vytvárajú bizarnú nadprácu. Uveďme modelový príklad:

Klient na dôchodku je jedného dňa upozornený pracovníčkou číslo 1 na nezrovnalosť v jeho dokumentácii. Veľmi rýchlo sa zistí, že je to administratívna chyba, vzápätí aj odstránená. A vraj stačí len poslať odvolanie. Tým by to malo aj skončiť. Ale to by sme neboli v Sociálnej poisťovni.

Pracovníčka číslo 1 síce uzná, že vec je vyriešená, ale musí to hlásiť vyššie. Tak sa bizarnou byrokraciou (už takčasom nafúknutý) „prípad“ dostáva až do kancelárie riaditeľa pobočky. Tu pracovníčka číslo 2 odignoruje, že vec je vyriešená a podstrčí tomu riaditeľovi Rozhodnutie s vážnymi následkami pre klienta. Ten sa, pochopiteľne, zhrozí a domáha sa vysvetlenia. Vysvetlenie je, že veď o nič nejde. Stačí sa druhý krát odvolať a rozhodne Ústredie.

Klient sa druhý krát odvolá. Ale v ten istý deň, kedy odvolanie pošle, iná riaditeľka vydá ďalšie Rozhodnutie, tentoraz už na vážno likvidačné. Opäť neberúc do úvahy, že vec je administratívne už dva mesiace vyriešená.

Klient sa, pochopiteľne, zhrozí a domáha sa vysvetlenia. Napíše tretie odvolanie, rovnaké ako dva predošlé, a až teraz mu odpovie pracovníčka číslo 3, že má pravdu a predošlé Rozhodnutia boli vydané nesprávne. Následne mu pracovníčka číslo 4 potvrdí, že sa všetko vracia do normálu spred dvoch mesiacov.

Myslíte, že tým to končí? Nebuďte naivní, veď sme v Sociálnej poisťovni! Vzápätí, čo sa touto banalitou zaoberali štyri pracovníčky a dvaja riaditelia, dostáva klient ďalší list od riaditeľa pobočky, kde ho tento poučuje, že nič nekončí, lebo podľa tohto riaditeľa ešte stále Ústredie nerozhodlo?!! Kocúrkovo? Absurdistan? Nie, štátny chaos, kde ľavá ruka nevie, čo robí pravá a to všetko kryté rodinkárskym náboženskym kaviarnikom-fanatikom-križiakom-krivákom Krajniakom Ignácom…

 

Poučenie

   Takých prípadov by sme našli desiatky a možno stovky, niektoré sme tu už uviedli skôr. Ale máme aj obecné ponaučenie. Sú takí vytrvalci, ktorí si myslia, že by sa o tento chaos v Sociálnej poisťovni konečne mal začať zaujímať pán generálny riaditeľ Ing. Juraj Káčer. Áno, to je ten pán, ktorý spolu s križiakom-krivákom za všetkých zamestnancov a zamestnankyne Sociálnej poisťovne žiada verejné ospravedlnenie „osočovateľom“, čo si trúfli upozorniť, že je „niečo zhnité v štáte Dánskom“. Tak vedzte, že je tu poučenie od pána riaditeľa ing. M. Vargu, povereného riadením pobočky Bratislava, citujem: „… sťažnosťou nie je podanie, ktoré má charakter dopytu, vyjadrenia, názoru, žiadosti, podnetu alebo návrhu… (a teraz pozor!)… ani podanie, ktoré smeruje proti rozhodnutiu vo veciach sociálneho poistenia…“!!!

Pre tých, čo neveria vlastným očiam, zopakujem pána ing. Vargu: „… sťažnosťou nie je podanie, ktoré má charakter dopytu, vyjadrenia, názoru, žiadosti, podnetu alebo návrhu a ani podanie, ktoré smeruje proti rozhodnutiu vo veciach sociálneho poistenia…“

A čudujete sa po tomto všetkom, že pán generálny riaditeľ Ing. Juraj Káčer na sťažnosti jednoducho neodpovedá, ignoruje ich a hádže do koša?! Nemá na také pletky čas, veď spolu s posledným križiakom-krivákom presviedča verejnosť, že v Sociálnej poisťovni je pod jeho vedením a Krajniakovým krytím všetko v ažurite…