Založ si blog

Sociálna poisťovňa – palác absurdnej byrokracie

Na úvod treba povedať, že táto dôležitá štátna inštitúcia je masívne prezamestnaná. Len im známym organizačným zauzlením sa podarilo, že v niektorých prípadoch riešia jedného klienta v konkrétnom prípade tri až štyri pracovníčky (vrátane vedúcich), ktoré spolu ale nekomunikujú! Takže pravá ruka netuší, čo robí ľavá a obeťou je občan Slovenska.

Ďalšou ich špecialitou je, že si uľahčujú prácu tým, že individuálnym klientom v individuálnom prípade posielajú paušálne vopred natlačené Rozhodnutia, kde sú obvykle dve až tri strany zaplnené hatmatilkou paragrafov bez vysvetlenia súvislosti s konkrétnym prípadom a polovica toho s konkrétnym prípadom vôbec nesúvisí. Na takej, paušálnej, úrovni je potom aj to Rozhodnutie a následné zbytočné omyly a odvolania. Tu sú príklady:

 

Odstrašujúce príklady

   Priateľ podnikateľ mi raz hovoril, že mu OSEM rokov posielali zakaždým znovu žiadosť o dokladovanie jedného jeho zamestnanca, hoci tie doklady mali už na prvý krát. AŽ keď tam zašiel s právničkou a urobil krik, táto buzerácia konečne ustala.

Iný známy mi zasa opísal prípad, kedy mu zo sociálky prišlo, ževraj je čosi dlžný – tak tam zašiel s účtovníčkou a právnikom. Výsledok? Zistilo sa, že ONI sú dlžní JEMU!

Do tretice môj ďalší známy podal Daňové priznanie a zabudol v ňom rozlíšiť aktívne a pasívne príjmy, takže mu vznikla nepríjemná poistná povinnosť, ktorú už roky nemal. Prvej pracovníčke, ktorá mu to oznámila, teda odoslal Dodatočné daňové priznanie, ktorým by MALA BYŤ vec vyriešená. LENŽE iná pracovníčka to odignorovala a pripravila Rozhodnutie na úrovni riaditeľa pobočky. Keď sa jej pýtal, prečo si neoverila, že je vec vyriešená, odpovedala, že veď sa „nič nedeje“ a nech sa odvolá a rozhodne Ústredie. LENŽE v TEN ISTÝ DEŇ, čo podal v poradí už druhé Odvolanie (a teda skôr, než mohlo Ústredie celú vec uzavrieť) mu už vlastne štvrtá osoba poslala iné Rozhodnutie, ktorým ho už PENALIZUJE a zároveň vyzýva, aby v prípade, že je Rozhodnutie nesprávne, dokladoval to isté, čo už dokladoval DVA MESIACE pred tým! Teraz sa to snaží riešiť a zatiaľ sa dopracoval k PIATIM rôznym pracovníčkam a riaditeľkám (lebo Sociálka je prefeminizovaná inštitúcia), ktoré všetky ho vypočuli (keď sa po hodinách pokusov konečne dovolal), poľutovali, ale s tm poľutovaním to nateraz aj skončilo. A tie zahltené linky na Sociálke sú zrejme preto, že tam fabrikujú takéto pseudo-kauzy na dennom poriadku. Aj Vy máte s nimi takúto skúsenosť?

 

Festival bizarností na pokračovanie

   Neblahé skúsenosti s touto rozbujnenou byrokraciou máte aj vy:

Branislav B.: „Sociálna poisťovňa je môj odveký sparingpartner na úradné „líbezbrífy“. Poznáme sa už aj cez kanceláriu prezidenta, či ombudsmana. Naposledy ma „pobavili“ minulý rok, keď žiadosti z januára vyhoveli v júli. Pobavilo uznesenie, že rozhodnutie nemôžu vydať kvôli pandemickej situácii, hoci už šlo len o formalitu. Uzneseniu ale pandemická situácia nevadila… Úžasná to inštitúcia, kto nezažil, neuverí…“

Ladislav K.: „Tri roky po ukončení živnosti mi prichádzali pokuty a nedoplatky do výšky 30 až 50 éčiek. No najkrajšie, zároveň smutné, že platby do poisťovne som realizoval tuším každý mesiac do 8 nasledujúce mesiaca, tak mi poslali sumár, platby halabala, nedodržane terminy platby, celá pokuta mi vyšla niečo cez 100-vku. Nemal som chuť sa s nimi naťahovať. Zrejme takýmto spôsobom ťahajú peniaze od živnostníkov.“

Magdaléna F.: „Aj môjmu synovi prišiel pred 18 rokmi papier, že neplatí odvody. Tak som skenovala zloženky a výpisy z účtu za päť rokov a šla robiť bordel. Po zadani jeho rodného čísla do systému referentka zistila, že je všetko OK. Haldou zbytočne vytlačených papierov som ju mala chuť preplieskať. Bola to pani, ktorá mala priamo na starosti klientov na začiatočné písmeno priezviska“

Petr N.: „Moje žena je od února 2020 oficiálně ve starobním důchodu. Do dnešního dne nedostala od Sociální pojišťovny Bratislava ani vyrozumění o výši svého důchodu, ani jediné €. Urguje pravidelně 1x týdně a výsledek žádný…“

Táto záhadná reťaz úradníčok dokážu z banality urobiť prípad storočia. Tak vzniká nielen zbytočná a zdanlivo nekonečná agenda „pretrvávajúceho omylu“, ale sa tým aj násobí stres a časové zaneprázdnenie klientov celkom zbytočne akýmsi automatickým opakovaním chyby.

Ich povestné zahltenie telefónnych liniek tu potom celkom logicky ukazuje, že tieto chybné, duplicitné a redundantné výkony sú tu na dennom poriadku.

Najhoršie je, že tieto pracovníčky a ich nadriadení si vôbec neuvedomujú aký zbytočný stres tým občanom Slovenska fabrikujú a to priam seriálovo, kedy jeden pseudo-problém nevyriešite jedným Odvolaním. Pretože tieto úradníčky a ich nadriadení konajú bez ohľadu jeden na druhého, či aspoň náznak hierarchie, ale hlavne nikdy nie len jedna, ktorá by pochopila o čo ide a tým to aj uzavrela. V tomto paláci bizarností si fabrikujú problémy sami, takže sú neustále zaneprázdnení ich odstraňovaním. Lenže sa tým „zabávajú“ na účet občanov tejto krajiny…

Ensana v Piešťanoch vás vylieči – z ilúzií

14.06.2021

Na covid-propagandu našich vládnych plagiátorov sme si už zvykli. Najnovšie šíria dezinformáciu, ževraj globálnym experimentom s očkovaním sme sa „zachránili“ a vďaka tomu u nás klesá počet infikovaných a hospitalizovaných. Pritom stáročná vedecky podložená skúsenosť hovorí, že s nástupom leta každá takáto pandémia sama (celkom logicky) vyhasne. Vírus je [...]

Asociálna Sociálna poisťovňa

31.05.2021

Sociálnu poisťovňu si celé roky, až desaťročia občan platí, aby mal v nej sociálnu istotu. Opak je pravdou. Už sme si tu pred časom povedali, že táto služba kolabuje aj preto, že jedným prípadom sa nezriedka zaoberá 4-5 úradníčok a až traja rôzni riaditelia, ktorí navzájom nekomunikujú. Preto tiež vydávajú protichodné a teda zmätočné rozhodnutia. Tento [...]

Zurianov politický azyl

24.05.2021

Zločinný režim Matoviča a ďalších jeho komplicov na čele s Kolíkovou, Naďom, Lengvarským, Mikulcom, Kovaříkom, ale aj prokurátormi Šúrekom, Repom a Kyselom, vyšetrovateľom Čurillom, sudkyňou Záleskou, či novinárskou štváčkou Tódovou prekročili násilnou smrťou generála Milana Lučanského koncom minulého roku čiaru tolerovateľných chýb. Naopak, teraz ich [...]

medveď, zoo

Pre výskyt medveďa vyzýva polícia na zvýšenú opatrnosť v Žiari nad Hronom

21.06.2021 09:37

V uliciach mesta Žiar nad Hronom sa v noci z nedele na pondelok pohyboval medveď.

Ružín, neporiadok

Odvážny Budajov sľub: Ružín bude do roka čistý. Pôjdeme na to tvrdo

21.06.2021 09:30

Do roka by nemala v Ružíne plávať ani jedna plastová fľaša. Sľúbil to minister životného prostredia Ján Budaj (OĽaNO).

jaslovske bohunice, jadrova elektraren

Pre technickú poruchu dočasne odstavili jadrovú elektráreň v Iráne

21.06.2021 07:36

Elektráreň pri Búšehri je jedinou jadrovou elektrárňou v Iráne a prvou na Blízkom východe.

Borša, Zuzana Čaputová, János Áder

Kaštieľ v Borši otvorili prezidenti Čaputová a Áder

21.06.2021 06:49

Zrekonštruovaný Rákociho kaštieľ v Borši v okrese Trebišov sa stal miestom prezidentského stretnutia.

gumurin

Ako to vidím

Štatistiky blogu

Počet článkov: 610
Celková čítanosť: 4692115x
Priemerná čítanosť článkov: 7692x

Autor blogu

Odkazy