Založ si blog

Príbeh o barete

Ten príbeh sa stal včera, ale pripomenul mi inú podobnú udalosť. To mala naša staršia dcéra štyri roky a cestovali sme v jeden krásny slnečný deň vláčikom-osobáčikom z Bratislavy do Piešťan, aby sme v neďalekých Moravanoch navštívili spriateleného výtvarníka Sveťa Ilavského ešte skôr, než sa z tohto Domova slovenských výtvarníkov stanú ruiny.

Dieťatko bolo nadšené, moja žena spokojná, že je rodina pokope a ja som si myslel na svoje. A tak sa stalo, že keď sme vystúpili v Piešťanoch na stanici, chýbal nám batôžtek malej Lucky. Samozrejme, že sme na to prišli až keď sa vlak pohol a bežať za ním bolo beznádejné. Ale čo by rodič neurobil pre dieťa, veď ten batôžtek bol jej zamilovaný a hneď sme mali malú tragéééédiu. Dieťa plakalo a moja žena navrhla, aby sme vyčkali najbližší rýchlik a na ňom predbehli ten osobáčik a… No, nápad pre Bonda, ale už som videl, ako končíme niekde za Žilinou a ja skáčem za jazdy z nákladného vagónu na osobáčik stojaci na bočnej koľaji, lebo… Vtom prišiel spásny nápad. Zašiel som za pánom výpravcom, popísal naše trápenie a ten sa len usmial. Zavolal na najbližšiu stanicu, tam sa ktosi dobrej vôle vybral do osobáčika, ktorý práve prišiel, pozrieť po batôžku, našiel ho, vzápätí opačným smerom, teda k nám išiel iný vlak, tam to zobrali ženy z poštového vozňa a za nejakú štvrťhodinku nám už podávali batôžtek na stanici v Piešťanoch. Všetci sme z tej náročnej operácie boli nadšení, dieťa sa usmievalo a celá reťaz dobrej vôle nás naplnila oduševnením nad tým, ako si neznámi ľudia dokážu pomôcť. Anjeli mali v ten deň oblečené železničiarske uniformy…

Včera podvečer som stratil v električke svoj spisovateľský zelený baret. Ja si v električke ten baret vždy dávam na kolená a vždy si čítam. A tak keď som zamyslený nad tým čítaním vstával, nevšimol som si, ako spadol na zem. Prišiel som na to takmer vzápätí na zastávke, ale električka sa už pohla. Bývame pár zastávok od konečnej, hovoril som si, žiadny problém. Počkám na ďalšiu električku a snáď ten baret s pomocou vodiča na konečnej nájdeme. Lenže ďalšia električka akosi nešla, tak som sa rozbehol domov, že skočím do auta a zbehnem tam tak. Ale len čo som bol dosť ďaleko od zastávky, už sa prihrnula tá nasledujúca električka a mne napadlo, že kým sa ja dostanem k autu a na konečnú električiek, mohla by mi tá moja aj ujsť. Tak som sa vrátil naspäť, že budem čakať, až pôjde opačným smerom a naozaj, už sa nejaká hrnula, ale ani sa nezastavila, lebo išla do vozovne. No, beznádejné. Tak som sa smutne domotal domov a posťažoval, akých hlúpostí je dospelý človek schopný. A v tej chvíli si naša už dospievajúca dcéra spomenula na príbeh batôžku a povedala prosto: „Veď tam zavolaj.“

A naozaj, našli sme telefón na dispečing DPB, ja som neznámemu dispečerovi vyrozprával svoju tragéééédiu a on namiesto toho, aby nad jednou pokrývkou hlavy mávol rukou, len odvetil – počkajte, to vyriešime. Opýtal sa na číslo električky a zavolal na konečnú. Ešte tam stála, ale baret v nej nebol. Čistá záhada, ale pán dispečer to nevzdával. Ja som v tej panike totiž zle odhadol, kedy tá električka zastavila na našej zastávke, keďže podvečer majú harmonogram hustejší. A tak som sa po chvíli napätia dozvedel, že v inej električke vodič ten môj baret našiel, ale už je na trase. Našťastie to nie je problém, lebo sa k nám bude vracať o hodinu. O hodinu som stál na našej zastávke a nevychádzal z úžasu. Tie električky chodia presne na minútu! A presne na minútu mi podával šofér električky môj baret. Nič za to nechcel ani on, ani ten majster dispečer. Bol to úžas.

Viete, zdá sa, že ide o banalitu, ale v hre je niečo iné. Na takýchto banalitách sa dokazuje, že naša civilizácie funguje nielen technicky, ale aj ľudsky. Že v tom zložitom systéme praktických výkonov sa ešte nestratil človek. A že sa dokážeme spojiť aj celkom neznámi, aby sme vyriešili hoci aj banalitu bez nároku na odmenu. Len tak, z dobrej vôle. Takže ďakujem, úprimne, za tú dobrú vôľu…

Únosy detí na Ukrajine? Ako funguje „double standard“. . .

03.06.2023

Na Západe je známy aj výraz „double standard“, kedy určité kritériá sú na jedných aplikované, na iných nie. A dobre vedia, čo to znamená. Vo Vietname Američania najskôr barbarským bombardovaním civilných cieľov narobili tisíce sirôt a potom ich asi 3 300 odviezli z Vietnamu, z čoho boli aj súdy s podozrením na ÚNOS! Ale nikomu nenapadlo vydať kvôli tomu na [...]

Náckovia na Slovensku?

02.06.2023

História sa opakuje. Zvlášť, keď jej niekto pomôže. Mnoho príslušníkov SS utieklo po II. svetovej vojne z Európy za výdatnej pomoci ilegálnej siete Odessa, ako o tom píše Frederick Forsyth v knihe „Spis Odessa“ a významnou prestupnou stanicou bol aj Vatikán! Viacerí sa usadili v USA a Kanade, kde nie je dodnes nacizmus považovaný za zločinnú ideológiu (??!). [...]

Predvolebná reinkarnácia, či prekabátenie Matoviča a jemu podobných

29.05.2023

História sa opakuje. Po Novembri 1989 sa viacerým komunistickým poskokom podarilo reinkarnovať do novej doby. Žiarivým príkladom je Ján Štrasser, profesionálny komunistický vriťolezec (viď výber „Nám s úsmevom sa kráča… The best of KSS & KSČ“, kde mu patrí čelná pozícia medzi autormi komunistických „častušiek“), ktorý dvakrát podpísal Antichartu. [...]

USA Poľsko Duda Trump Stretnutie

Poľský prezident Duda si pochvaľuje priateľské stretnutie s Trumpom

18.04.2024 12:24

Hovorili aj o Dudovom návrhu, aby členovia NATO zvýšili svoje výdavky na obranu na tri percentá svojho hrubého domáceho produktu.

Branislav Zurian

U Zuriana došlo k mnohým zmenám. Boli nevyhnutné, tvrdí Šutaj Eštok

18.04.2024 11:36, aktualizované: 12:27

Zmeny mali podľa ministra vnútra prispieť k ukončeniu vojny v bezpečnostných zložkách.

parlament

Poslanci riešili zmeny v zložení výborov, čaká ich aj hodina otázok

18.04.2024 11:20

Dôvodom je nastúpenie nových poslancov do parlamentu.

Boris Beňa

Šutaj Eštok: Beňu v Kongu zadržali podľa informácii zo SIS pre podozrenie zo špionáže

18.04.2024 10:50

V roku 2021 bol Beňa odsúdený na trojročný trest s podmienečným odkladom na päť rokov.

gumurin

Ako to vidím

Štatistiky blogu

Počet článkov: 732
Celková čítanosť: 6294439x
Priemerná čítanosť článkov: 8599x

Autor blogu

Archív

Odkazy