Založ si blog

Idiotské daňové zákony

Neviem koľkými zmenami prešli naše daňové pravidlá od roku 1989, ale mám podozrenie, že by ich aj s novelami a vyhláškami bolo viac, než tých rokov, čo odvtedy uplynuli. Je v tom taký guláš, že sa v tých zmenách nevyznajú niekedy ani samotné daňové úradníčky. Veď aj preto majú zakázané pomáhať zúfalcom, čo si vyplňujú daňové priznanie sami, lebo by im mohli poradiť zle. Tak som sa napríklad dozvedel na jednom pracovisku, že podanie dodatočného daňového priznania znamená automaticky, že nemôžete dať 2% na nejakú užitočnú občiansku aktivitu, ale na druhom s tým nemali problém. A týchto diametrálne odlišných výkladov na úrovni čierne – biele by iste mohli uviesť niektorí z nás viacero.

Pre bežného smrteľníka je Daňové priznanie „lúštenka“, s ktorou sa musí potýkať rok, čo rok odznovu. A najmä umelci si k tomu ťažko môžu prizvať nejakú daňovú poradkyňu, keď väčšinou sú aj tak v mínuse, či v lepšom prípade je ich daň nižšia, než honorár tej poradkyne.

Vrcholom ale je, že zákonodarcovia, teda poslanci, predpokladajú, že bežný občan sa nielen vo všetkých tých zmenách, ktoré mätú aj profesionálov, vyzná, oni priam vyžadujú, aby o nich všetkých vedel! A kruci, tak to by som ja mohol chcieť, aby sa každý z nich vyznal v zásadných novotách mojej profesie, cytológie rastlinných buniek, a raz do roka by som ich mohol z toho skúšať. Ale keby som s tým prišiel do parlamentu, tvárili by sa, že som sa zbláznil. A že oni majú bláznivé požiadavky, o tom je ticho?!

Tak sa stalo, že naši poslanci v tichosti odhlasovali zásadnú zmenu delenia príjmov z umeleckej činnosti na aktívne a pasívne. Samozrejme, nie že by nám to dali na vedomie (veď koľko je umelcov s označením SZČO? a keď potrebuje naša vláda zruinovať nejaký dôchodkový pilier alebo pripoistenie, bez problémov rozošle Sociálna výpalnícka poisťovňa 200 tisíc listov každému až do domu). Tak som sa to dozvedel niekde pri víne. Isteže už po podaní riadneho Daňového priznania. Ale nezaváhal som a šiel som to napraviť. Tak som podal dodatočné Daňové priznanie, z ktorého mi vyšla takmer o tretinu vyššia daňová povinnosť. Takže som dodatočne zaplatil viac.

A teraz pozor:

  • za to, že som si sám našiel zmenu v zákone
  • dobrovoľne opravil svoje Daňové priznanie
  • a dobrovoľne zaplatil vyššiu daň

som teraz, po dvoch rokoch, dostal pokutu!

Neveril som vlastným očiam a tak som sa odvolal, ale mám to už čierne na bielom aj z Finančného riaditeľstva SR (príslušný paragraf uvádzam nižšie) – dobrovoľné zaplatenie vyššej dane sa trestá!

Nemôžem si pomôcť, ale mám pocit, že tento štát všemožne bojuje proti občanovi a jeho dobrej vôli platiť riadne dane. Trestá ju! Toto mohla vymyslieť len dokonalá zbierka idiotov…

 

Najnovší Daňový zákon:

 

č. 563/2009 Z. z.

 

Správne delikty

  • Správneho deliktu sa dopustí ten, kto…
  1. e) uvedie v daňovom priznaní alebo dodatočnom daňovom priznaní daň, ktorá je nižšia ako daň, ktorú mal v daňovom priznaní uviesť, (TOTO CHÁPEM)
  1. i) uvedie v dodatočnom daňovom priznaní sumu, ktorá v porovnaní so sumou uvedenou v daňovom priznaní predstavuje
  1. zvýšenie dane, (TOTO NECHÁPEM)

 

 

 

Únosy detí na Ukrajine? Ako funguje „double standard“. . .

03.06.2023

Na Západe je známy aj výraz „double standard“, kedy určité kritériá sú na jedných aplikované, na iných nie. A dobre vedia, čo to znamená. Vo Vietname Američania najskôr barbarským bombardovaním civilných cieľov narobili tisíce sirôt a potom ich asi 3 300 odviezli z Vietnamu, z čoho boli aj súdy s podozrením na ÚNOS! Ale nikomu nenapadlo vydať kvôli tomu na [...]

Náckovia na Slovensku?

02.06.2023

História sa opakuje. Zvlášť, keď jej niekto pomôže. Mnoho príslušníkov SS utieklo po II. svetovej vojne z Európy za výdatnej pomoci ilegálnej siete Odessa, ako o tom píše Frederick Forsyth v knihe „Spis Odessa“ a významnou prestupnou stanicou bol aj Vatikán! Viacerí sa usadili v USA a Kanade, kde nie je dodnes nacizmus považovaný za zločinnú ideológiu (??!). [...]

Predvolebná reinkarnácia, či prekabátenie Matoviča a jemu podobných

29.05.2023

História sa opakuje. Po Novembri 1989 sa viacerým komunistickým poskokom podarilo reinkarnovať do novej doby. Žiarivým príkladom je Ján Štrasser, profesionálny komunistický vriťolezec (viď výber „Nám s úsmevom sa kráča… The best of KSS & KSČ“, kde mu patrí čelná pozícia medzi autormi komunistických „častušiek“), ktorý dvakrát podpísal Antichartu. [...]

Záborská , vašečka

Poslanci ukončili piatkové rokovanie debatou k sexuálnej výchove

26.04.2024 18:25

Poslanci Vašečka a Záborská chcú podmieniť výchovu a vzdelávanie v oblasti sexuálneho správania informovaným súhlasom rodičov.

novela Trestného zákona, parlament

Poslanci majú v roku 2024 zarábať vyše 6600 eur. K platu patria ešte paušálne náhrady

26.04.2024 17:17

Plat poslanca určuje zákon o platových pomeroch niektorých ústavných činiteľov SR.

AfD / Alternatíva pre Nemecko /

Neplatili ma Rusi, prijal som od nich len malé balíčky, povedal nemecký poslanec Bystroň

26.04.2024 16:42

Bystroň na otázku magazínu prijímanie balíčkov priamo nepoprel, celú kauzu potom označil za kampaň proti nemu.

gumurin

Ako to vidím

Štatistiky blogu

Počet článkov: 732
Celková čítanosť: 6302617x
Priemerná čítanosť článkov: 8610x

Autor blogu

Archív

Odkazy