Založ si blog

Róbert Holub – inak IV.

Ako zmapoval aj televízny seriál dokumentov v RTVS s názvom Mafiáni, ktorého vždy dva diely v repríze bežia každý štvrtok, na východnom Slovensku došlo aj na násilnú smrť vyšetrovateľa. A Holubova banda bola pri tom. Takto o tom píše sám Holub vo svojom tajnom denníku:

Róbert Holub

Róbert Holub

 

Mŕtvy v Evelyne

   Ako to býva v takomto podniku, občas sú problémy s niektorými zákazníkmi. Ale toto bol mega-problém:
V 96. mi volal Števo F., že tu v bordeli čaká na mňa jeden policajt, ktorý je už pijany. Tak som to ignoroval, nemal som chuť ani náladu ísť za ním do bordelu, lebo tam mal prísť druhý policajt. Lenže Števo volal znovu, že ten policajt má zbraň položenú na bare a dievčatá sa boja.
Ja som povedal: „Števo, daj mu piť, daj mu dievča a nech ide preč.“
No on ten policajt si nedal pokoj a chcel tam strieľať, tak už som tam dakedy nad ranom išiel.
Po ceste som volal Poťa, ktorý býva 200-300 metrov od bordelu, že nech ma čaká pred bordelom, že o 5 minút som tam. Bol so mnou aj Laci Badó.
Ja som vošiel dnu a pozdravil som pijaneho policajta, no nedalo sa s ním rozprávať. Provokoval ma a stále sa vyhrážal, že on je policajt a že ma môže streliť. Tak som ho vytiahol na chodbu, zbil som ho a pred vchodom on spadol. Ja som ho ešte dvihol a on zase na mňa mieril. Tu som mu zobral pištoľ, ale on stále sa vyhrážal, že nás dá všetkých pozatvárať.
Zbil som ho a ešte ja som si sám strelil do nohy s jeho rukou. Badó mu rozbil črepník na hlave. Badó spolu s Poťom naložili policajta do  auta a na všetko ostatné už bolo neskoro. Policajt nabral stĺp a zomrel.

 

V skutočnosti Holub policajta zle kopol rovno na srdce a ten odpadol. Snaživý Badó mu navrch ešte rozbil hlavu kvetináčom. Vzápätí nastala hektická maskovacia akcia. Vymysleli legendu a privolaní Kolárik so Šanim ju realizovali. Mŕtvole do úst naliali ďalší tvrdý alkohol. Potom ju posadili na sedadlo spolujazdca vedľa šoféra. Zozadu ju vraj pridržiaval Kolárik. Policajtov Golf šoféroval Šani a v rýchlosti 30-40 kilometrov za hodinu s ňou narazil na ceste z bordelu do najbližšieho stĺpu. Potom premiestnili mŕtvolu za volant a zavolali policajnú hliadku. Holub sa poistil ešte tým, že sa sám postrelil do nohy služobnou zbraňou policajta kvôli dôveryhodnosti, že konal v sebaobrane.

Milan Reichel o tom neskôr autorovi tejto knihy povedal:

 

Keď sa stalo to v Evelyne, bol som aj s kamarátom a dvomi dievčatami v saune. Volala mi Mariena, plakala, že Róberta postrelili. Hneď som skočil do auta a šiel za ním. Našiel som ho v nemocnici a on mi pošepkal do ucha, lebo sa bál odposluchu, čo sa stalo.

 

Všetko malo vyzerať tak, že mŕtvy policajt Holuba sám napadol, a ten sa len bránil. Policajt sa skrátka v Evelyne opil a začal byť agresívny, až to skončilo výstrelom a zranením majiteľa bordelu. Potom opitý policajt sadol za volant a skončil pri najbližšom strome.

 

Déja vú – už raz videné  

   Túto kryciu legendu si holubovci nemuseli veľmi vymýšľať. Išli podľa scenára, ktorý sa tu už v apríli 1996 skutočne odohral, a ktorého aktérom bol Kolárik a opitý kriminalista. Takto to opisuje redaktor Košického Korzáru: „…spočiatku nik z návštevníkov penziónu nepredpokladal, čo sa nad ránom zomelie. V bare popíjalo niekoľko mužov svoje obľúbené drinky a pár dievčat čakalo na posledných kunčaftov…“ Až sa zjavil Kolárik so štyrmi kumpánmi. A ako na potvoru, narazil na chlapa, ktorý mu pred časom povedal, že je na neho vydaný zatykač a vyzýval Kolárika, aby ušiel z Košíc. Kolárik: „No ja som si zistil, že to nie je pravda. Preto som sa toho muža opýtal, ako sa volá a čo robí. Nepredstavil sa, no ukázal mi odznak kriminálnej služby. Nechal som ho tak, no asi po dvoch hodinách som ho zavolal von. Zaujímalo ma, prečo sa mi vyhrážal zatykačom, keď to nie je pravda. Tiež som mu pohrozil, že to oznámim jeho šéfovi.“ Kriminalista Marián M. sa vraj zľakol a začal vysvetľovať, že si ho s niekým poplietol a prehovárať Kolárika, aby nič neoznamoval, lebo bude mať v zamestnaní problémy. Kolárik však trval na tom, že to oznámi a vrátil sa dnu. Kriminalista pokračoval v pití a nevyberal si veľmi – dve čierne pivá, červené víno i šampanské. A pod vplyvom toľkej energie sa rozhodol, že si zastrieľa. Čo je, mimochodom, potešením nejedného policajta, ibaže tí chytrejší to robia na strelnici. A tu urobil Kolárik chybu, vstal od baru a šiel to riešiť (Košický Korzár): „Vtedy som zbadal toho policajta, ako v rukách drží pištoľ a kričí, aby si všetci ľahli na zem. Opýtal som sa ho, čo vystrája, no on vystrelil niekam do steny. Urobil som jeden krok k nemu, a vtedy znovu vystrelil. Zasiahol ma do pravého lýtka a ja som spadol.“

Marián M. ešte raz vystrelil, tentoraz nikoho nezasiahol. Keď mu došlo, čo urobil, sám odhodil zbraň, ľahol si s rukami za hlavou a vyzval ostatných, aby zavolali políciu. Zakrátko pred Evelynom parkovalo vyše pol tucta áut s majákmi, medzi nimi i záchranka, ktorá odviezla Kolárika do nemocnice.

Prebehol súd a Marián M. vyfasoval dvojročný trest podmienečne s odkladom na štyri roky. Už pred tým ho prepustili z kriminálnej služby. Z pohľadu dneška zábavná, z pohľadu vtedajšej situácie naopak typická je reakcia Kolárika na ponuku Mariána M. finančne ho odškodniť. Vyhlásil pred súdom: „Beriem to tak, akoby sa nič nestalo a nežiadam ani náhradu škody. Keby mi mal všetko vrátiť, nesplatil by to za 40 rokov. Veď len jedna zdravotná dovolenka v Dominikánskej republike ma vyšla na 300-tisíc.“ No, nie každý sa liečil vtedy tak ďaleko a tak draho…

Slovenské porekadlo hovorí, že keď dvaja robia to isté, nie je to to isté. Po násilnej smrti mladého vyšetrovateľa v Evelyne bol akurát Badó na dvanásť hodín zadržaný. Patologická správa bola tri krát pozmenená. Zafungoval aj Poťo, ako dobrý, bezúhonný svedok. Holub za tento zločin na príslušníkovi polície nebol ani len obvinený. Taká mocná bola vraj ochrana nad ním…

 

Viac v knihe, ktorá práve vychádza: tajný denník mafiána – RÓBERT HOLUB.

Únosy detí na Ukrajine? Ako funguje „double standard“. . .

03.06.2023

Na Západe je známy aj výraz „double standard“, kedy určité kritériá sú na jedných aplikované, na iných nie. A dobre vedia, čo to znamená. Vo Vietname Američania najskôr barbarským bombardovaním civilných cieľov narobili tisíce sirôt a potom ich asi 3 300 odviezli z Vietnamu, z čoho boli aj súdy s podozrením na ÚNOS! Ale nikomu nenapadlo vydať kvôli tomu na [...]

Náckovia na Slovensku?

02.06.2023

História sa opakuje. Zvlášť, keď jej niekto pomôže. Mnoho príslušníkov SS utieklo po II. svetovej vojne z Európy za výdatnej pomoci ilegálnej siete Odessa, ako o tom píše Frederick Forsyth v knihe „Spis Odessa“ a významnou prestupnou stanicou bol aj Vatikán! Viacerí sa usadili v USA a Kanade, kde nie je dodnes nacizmus považovaný za zločinnú ideológiu (??!). [...]

Predvolebná reinkarnácia, či prekabátenie Matoviča a jemu podobných

29.05.2023

História sa opakuje. Po Novembri 1989 sa viacerým komunistickým poskokom podarilo reinkarnovať do novej doby. Žiarivým príkladom je Ján Štrasser, profesionálny komunistický vriťolezec (viď výber „Nám s úsmevom sa kráča… The best of KSS & KSČ“, kde mu patrí čelná pozícia medzi autormi komunistických „častušiek“), ktorý dvakrát podpísal Antichartu. [...]

USA Izrael Gaza univerzity protesty

Polícia zatýkala na pro-palestínskych protestoch na univerzite v New Yorku

23.04.2024 19:49

Biely dom antisemitské vyjadrenia počas študentských protestov na viacerých univerzitách slovne odsúdil.

Thunbergová

Švédska prokuratúra obvinila Gretu Thunbergovú z občianskej neposlušnosti

23.04.2024 19:35

Súdy v minulosti už dvakrát uložili celosvetovo známej aktivistke pokutu za občiansku neposlušnosť na klimatických protestoch.

R1 BB - Slovenská Ľupča, kameň, poklepanie

Odštartovali výstavbu dôležitej cesty na R1. Šoféri sa však na tri roky musia obrniť trpezlivosťou

23.04.2024 18:52

Preťažený úsek, na ktorom pomerne často dochádzalo aj k nehodám, sa konečne skvalitní. Nová štvorprúdová rýchlostná cesta by mala byť hotová do dva a pol roka.

Eurovoľby / Štrasburg / Európsky parlamentu /

Prieskum: Vo voľbách do europarlamentu by uspeli najviac PS, Smer a Hlas

23.04.2024 18:46

Do Európskeho parlamentu by sa nedostali SNS, Slovensko, Za ľudí ani Demokrati.

gumurin

Ako to vidím

Štatistiky blogu

Počet článkov: 732
Celková čítanosť: 6299365x
Priemerná čítanosť článkov: 8606x

Autor blogu

Archív

Odkazy