Založ si blog

Cesty za čitateľmi

 

V dňoch 29.5. až 2.6. 2017 som absolvoval šnúru 12 besied (Lučenec x2, Rimavská Sobota, Rožňava x2, Sabinov, Vranov n. Topľou, Giraltovce x2, Svidník, Stará Ľubovňa a Žilina) a 22 podpisoviek (Šamorín, Dunajská Streda, Veľký Meder, Komárno x2, Nové Zámky, Lučenec, Rožňava, Košice x3, Prešov, Poprad, Liptovský Mikuláš, Martin x3, Žilina x3, Považská Bystrica a Trenčín) v kníhkupectvách Panta rhei ( x 16), Martinus (x 4) a iných (x 3). Prešiel som takmer 1200 kilometrov a stretol desiatky knihovníčok, predavačiek kníh, aj zopár kníhkupcov a podpísal stovky mojich kníh. Hovoril som k stovkám študentov aj dospelých a seniorov najmä o dvoch mojich najnovších knihách: Jozef Roháč – Príbeh zabijaka mafie a Tajný denník mafiána – Róbert Holub. A mohol som už hrdo ohlásiť novú deväťdielnu sériu TV dokumentov „Mafiáni na Slovensku“. Bolo povzbudzujúce vidieť a počuť záujem čitateľov a aj profesionálov, čo knihy požičiavajú, či predávajú. Stretol som starých dobrých známych a našiel nových. Vďaka za vašu priazeň, priatelia!

 

  1. deň, pondelok, 29. 5. 2017

Na ceste z Bratislavy bol prvý na rane Šamorín. V miestnom kníhkupectve Panta rhei som bol po prvý krát a aby som tam aj trafil mi pomohla ochotne hliadka Mestskej polície! Predavačka Ildikó ma zasa milo prekvapila, keďže sa tu predáva aj moja kniha o mafiánskom zabijakovi Roháčovi, ktorá vyšla v Budapešti po maďarsky. A zjavne sa dobre predáva, keďže ukazuje už posledný výtlačok.

P. rhei, Šamorín

P. rhei, Šamorín

Ďalším zastavením bolo kníhkupectvo Panta rhei v Dunajskej Strede, kde ma predavačka Tamara presvedčila, že predaj mojej knihy v maďarčine nie je náhoda, ale pravidlo.

P. rhei, Dunajská Streda

P. rhei, Dunajská Streda

Vo Veľkom Mederi moju návštevu avizoval aj plagátik vo výklade, na ktorý ma upozornila predavačka Beata. A ďalšie milé prekvapenie, kniha „Jozef Roháč – Príbeh zabijaka mafie“ je tu vypredaná.

P. rhei, Veľký Meder

P. rhei, Veľký Meder

Komárne ma čakalo prekvapenie. Omylom som totiž zablúdil do rodinného kníhkupectva Diderot, kde bola náhodou aj pani Jolana, moja verná čitateľka. Problém s podpisom sme vyriešili venovaním na kancelárskom papieri. Toto kníhkupectvo tu už funguje desať rokov a desať rokov predáva pani Monika v kníhkupectve Panta rhei oproti. A opäť som tu našiel slovenskú aj maďarskú verziu knihy o Jozefovi Roháčovi.

Komárno, Diderot

Komárno, Diderot

P. rhei, Komárno

P. rhei, Komárno

Do Nových Zámkov som pôvodne nemal lán zájsť, ale mal som dosť času a tak som sa zastavil. Ako starého známeho ma tu privítala pani Eva a jej kolegyňa Anka. Práve dokončili pyramídku z mojej najnovšej knihy „Tajný denník mafiána – Róbert Holub“.

P. rhei, Nové Zámky

P. rhei, Nové Zámky

Do poslednej štácie toho dňa, Lučenca, som dorazil včas, aby som, hoci neohlásený, ešte stihol podpísať knihy v miestnom kníhkupectve Martinus. Našiel som tu predavačku Michaelu, ktorá má tajný sen byť spisovateľkou. Je zaujímavé, že ju tá záľaha kníh okolo neodrádza. Na mňa tá beznádej padá, obvykle keď som v antikvariáte. Tak veľa šťastia, Michaela!

Lučenec, Martinus

Lučenec, Martinus

Po šnúre podpisoviek behom dňa ma čakalo už známe prostredie Novohradskej knižnice, kam rád chodievam na besedy. Pani riaditeľka  PhDr. Mgr. Daša Filčíková a metodička Monika Albertiová vždy perfektne pripravia stretnutie s čitateľmi. Prišli, hoci v konkurencii s koncertom Alexandrovovcov zadarmo to bol priam hrdinský výkon! Aj tentoraz to bolo zaujímavé, pretože som premietaním ilustrácií k príbehu o Roháčovi chcel ukázať, že v reálnom živote Supermani a Rambovia vždy zle dopadnú. Spravodlivosť ich dostihne tak, či tak. Potvrdil mi to v následnej debate aj bývalý okresný náčelník PZ v Lučenci, pán Jaroslav Vilhan. Na pohľad až intelektuálny typ mi ozrejmil, ako bravúrne čelili krutému vyčíňaniu mafiánov pod kuratelou super-bossa Černáka 90-te roky v Lučenci. Verím, že ten príbeh raz v niektorej z mojich kníh oceníte. Povzbudiť ma prišiel aj pán Igor Ďurič, ktorý celú šnúru besied a podpisoviek za vydavateľstva Dixit zorganizoval. Jemu osobne som teda mohol potvrdiť, že plán prvého dňa môjho výjazdu bol splnený nad očakávanie.

Lučenec, 1. beseda

Lučenec, 1. beseda

 

  1. deň, utorok, 30. 5. 2017

Ráno pred besedou pre študentov v Lučenci som stihol ešte v sprievode bývalého okresného náčelníka PZ v Lučenci, pána Jaroslava Vilhana, navštíviť bývalého miestneho šéfa kriminálky, pána Jána Kašiara. A tak som sa dozvedel, že aj tak nebezpečnému zločincovi s prepojením na tajnú službu a politikov, ako bol Mikuláš Černák, sa dalo čeliť. S touto správou som absolvoval besedu so študentmi, ktorých zaujali príbehy o zabijakovi mafie Roháčovi aj o zavraždenom mafiánskom bossovi Holubovi.

Lučenec, 2. beseda

Lučenec, 2. beseda

Lučenec, 2. beseda

Lučenec, 2. beseda

Presun do Rimavskej Soboty bol krátky a prišiel som práve včas, aby som spolu so študentmi vystúpal dlhým schodiskom až pod strechu Knižnice Mateja Hrebendu. A ako vidieť, prítomných ponúkané témy mojich najnovších kníh zaujali. Je to potešenie najmä ak v prvých radách sedia také pekné dámy.

Rimavská Sobota

Rimavská Sobota

Ešte v ten večer som mal besedu pre verejnosť aj študentov z miestneho internátu v Gemerskej knižnice Pavla DobšinskéhoRožňave. A ako to už býva, objavil sa pamätník, ktorý si dobre pamätal, keď sa ešte Karcela a Černák bratali (a skončilo to tak, že prvý začal usvedčovať druhého a údajne na pokyn tohto druhé ho to stálo život). Pred besedou som ešte stihol zájsť podpísať knihy do miestneho kníhkupectva, o ktoré sa stará moja dobrá známa z Revúcej, Táňa Kršková.

Rožňava, kníhkupectvo

Rožňava, kníhkupectvo

Rožňava, beseda večer

Rožňava, beseda večer

 

  1. deň, streda, 31. 5. 2017

Tretí deň môjho výjazdu začal v Gemerskej knižnice Pavla DobšinskéhoRožňave besedou so študentmi, ale prišli aj dospeláci.

Rožňava, beseda ráno

Rožňava, beseda ráno

Behom dňa ma čakali štyri podpisovky.

Košiciach som najskôr navštívil kníhkupectvo Panta rhei v OC Atrium. Tu ma privítala pani Ivka a mám spoločnú fotku so Slavom, keďže muži sú v kníhkupectvách výnimkou.

Košice, P. rhei, OC Optima

Košice, P. rhei, OC Optima

V košickom Auparku to boli pani Natália a Róbert, ktorý pracuje s knihami už 6 rokov. Pripravili peknú výstavku mojich kníh. Tu som sa tiež stretol z dávnym priateľom Mariánom Holubčíkom z TASR.

Košice, P. rhei, Aupark

Košice, P. rhei, Aupark

Košice, P. rhei, Aupark

Košice, P. rhei, Aupark

Prekráčal som na Hlavnú ulicu, kde ma privítala mladučká Karolína, prezývaná Kaja, a jej šéfka pani Evka, s ktorou sa poznáme už z predošlých podpisoviek. Opäť tu boli pekne vystavené moje knihy. A že nás spája nielen profesný vzťah dokázala pani Evka, keď mi na požičala dáždnik, keď ma zastihol prudký dážď na ceste späť do Auparku, kde som ho aj jej kolegyniam zanechal. Aj tak som si musel dať pred prúdmi vody malú vynútenú zastávku v kaviarni Carpano. Kto sa len trochu vyzná, vie, že to bol hlavný stan mafiánskeho bossa Róberta Holuba, o ktorom mi nedávno vyšla kniha.

Košice, P. rhei, Hlavná ulica

Košice, P. rhei, Hlavná ulica

Košice, Carpano

Košice, Carpano

V Prešove ma privítala vedúca kníhkupectva Panta rhei a dobrá známa pani Júlia. Tu som už v minulosti knihy podpisoval a aj krstil knihu o Černákovi. Najnovšia kniha o Holubovi sa v jeho rodnom meste umiestnila na rebríčku tých napredávanejších.

Prešov, P. rhei

Prešov, P. rhei

Večer patril besede v Mestskej knižnici v Sabinove. Tu bol mojim ochotným sprievodcom filmový nadšenec Juraj Vrábel, ktorý sa mimoriadne zaslúžil a to, že na slávny film „Obchod na Korze“ sa tu nezabúda.

Sabinov I

Sabinov I

On sám je tiež mojim verným čitateľom a ako dokazuje fotografia, vlastní všetky moje knihy s mafiánskou tematikou.

Sabinov II

Sabinov II

Nie je teda prekvapením, že moju besedu inicioval a vďaka nemu prišli záujemcovia o besedu aj z Prešova.Privítala ich vzorná výstavka mojich kníh.

Sabinov III

Sabinov III

Prítomný prednosta MÚ ma pozdravil za mesto, čo ma potešilo, a s miestnym scestovaným výtvarníkom Gabrielom sme už priateľmi na FCB.

Sabinov IV

Sabinov IV

 

  1. deň, štvrtok, 1. 6. 2017

Besedami nabitý deň začal presunom zo Sabinova do Vranova nad Topľou, čo je pre miestnych motoristov v úseku po Prešov už roky nočná mora. Mne sa podarilo prísť na besedu včas. Ako vždy tu beseda začala kultúrnym programom a ukážkou z mojej knihy.

Vranov nad Topľou I

Vranov nad Topľou I

Nálada bola skvelá, ako sa dá odhadnúť aj z fotografií.

Vranov nad Topľou II

Vranov nad Topľou II

Opäť zaujal kombinácia stredoškolákov aj seniorov, ktorí si po besede prišli pre spoločné foto.

Vranov nad Topľou III

Vranov nad Topľou III

Po Vranove nad Topľou ma čakalo gymnázium  Giraltovciach. Mladý riaditeľ, telocvikár Mgr. Róbert Mihalenko, ktorý sa za celé doobedie ani nestihol prezliecť z hodiny telocviku mi doprial hneď dve besedy po sebe. A treba povedať, že táto škola funguje v priateľskej atmosfére ale aj rešpekte študentov k profesorom, čo sa odzrkadlilo aj v ich pozornom sledovaní môjho výkladu o organizovanom zločine v 90. rokoch, ale aj bonuse v podobe ukážky z knihy esejí „Všetko je inak“ o tom, že slovenčina je svetová.

Giraltovce I

Giraltovce I

Začína byť zvykom, že po besede nasledujú spoločné snímky.

Giraltovce II

Giraltovce II

Vďaka pánovi riaditeľovi som navštívil aj školskú jedáleň a okoštoval obed, ktorý chutil, ako doma.

Po krátkom presune nasledovalo priateľské zvítanie v Podduklianskej knižnici vo Svidníku  s pánom riaditeľom Mgr. Kamilom Benkom. Veď som tu už od roku 2010 každý rok, takže s návštevníkmi knižnice sme už ako veľká čitateľská rodina. Aj preto sme v besede zabrúsili aj do mojej obľúbenej témy o najúspešnejších Slovákoch a Slovenkách vo svete.

Svidník

Svidník

Hoci som sa so Svidničanmi cítil skvelo, čakala ma ešte dlhá cesta do Starej Ľubovne na pozvanie pozoruhodnej osobnosti, bývalého diplomata a starostu, Dr. Michala Biganiča. Po ceste som zažil jeden z ojedinelých pocitov, že ste na ceste krásnou krajinou lemovanou v každej dedine hniezdami bocianov, úplne sami. Šiel som za zapadajúcim slnkom a prišiel práve včas do pohostinného sídla rozvetvenej rodiny Biganičovcov, ktorý jedna z dcér práve oslavovala úspešne zavŕšenú skúšku dospelosti.

 

  1. deň, piatok, 2. 6. 2017

Piaty deň túry za čitateľmi a knihami začal besedou s najväčšou návštevnosťou – študenti dvoch gymnázií Starej Ľubovni zaplnili miestny Kultúrny dom. Nestalo by sa tak nebyť dobrej vôle Dr. Michala Biganiča, ktorý ako bývalý starosta zaskočil pri organizácii besedy, keď z technických dôvodov zlyhala miestna knižnica.

Stará Ľubovňa

Stará Ľubovňa

Po besede ma čakala cesta cez polovicu Slovenska so zastávkami na podpisovkách v Poprade (kde ma privítala pani Hanka a avízo knihy o Róbertovi Holubovi na obrazovke),

Poprad

Poprad

v Liptovskom Mikuláši (s predavačkou pani Ankou),

Liptovský Mikuláš

Liptovský Mikuláš

Martine (kde som zavítal do sídla vydavateľstva mojich „artistných“ kníh a chystá sa ešte tento rok román!)

Martin, VMS

Martin, VMS

do kmeňovej predajne Martinus s už známym predavačom Maťom,

Martin, Martinus

Martin, Martinus

ale aj do antikvariátu vzácneho literárneho zjavu menom Janko Mädokýš Cíger, ktorý ide, aj vlastným príkladom, pozoruhodným spôsobom po stopách legendárneho šíriteľa slovenských kníh Hrebendu,

Janko Cíger ako Hrebenda

Janko Cíger ako Hrebenda

S mestom Martin a tamojšími čitateľmi som sa rozlúčil podpisovkou v OC Tulip.

Martin, Tulip

Martin, Tulip

V Žiline to bolo ešte v ten večer v Panta rhei v Auparku a v predajni Martinus v Mirage.

Žilina, P. rhei, Aupark

Žilina, P. rhei, Aupark

Žilina, Martinus, Mirage

Žilina, Martinus, Mirage

Čerešničkou na torte celého Výjazdu bolo vystúpenie v Literárnej kaviarni, ktorú organizuje pani Vierka v Mon Cafe na Hlavnom námestí. Už niekoľko rokov sa tu stretávam s mojimi pozornými čitateľmi, čo vytvára také priateľské, až rodinné vzťahy, že v tento večer sa jedna pani ospravedlňovala, že ruší náš priateľský večer pre vybranú spoločnosť. Áno, sme vybraná spoločnosť, ale otvorená každému milovníkovi kníh! Aj vďaka tomu témou večera nie sú len moje knihy ale aj obyčajná, a aj neobyčajné, ľudské starosti a radosti.

Žilina, Mon cafe

Žilina, Mon cafe

Vďaka za vašu priazeň, literárni kaviarnici zo Žiliny!

 

  1. deň, sobota, 3. 6. 2017

Posledný deň môjho Výjazdu patril podpisovkám po ceste domov.

žilinskej predajni Panta rhei v OC Dubeň ma privítali moje knihy vo výklade a už z predošlých podpisoviek známa predavačka Katka.

Žilina, Dubeň

Žilina, Dubeň

Naopak v OC Max je všetko nové, veď otvorili len pred mesiacom, čo si pochvaľuje nová predavačka Sabina, keďže si predajňu zariadili knihami od základov vlastnoručne.

Žilina, Max

Žilina, Max

V kníhkupectve Martinus v OC M-Park v Považskej Bystrici ma privítali pani Iva a milo ma prekvapilo, že tu majú ešte moju knižočku „Návod na manželstvo? Čo už je celkom vzácnosť.

Považská Bystrica

Považská Bystrica

Záver mojej cesty patril kníhkupectvu Panta rhei v OC Laugaricio v Trenčíne, kde som vo výklade našiel svoju najnovšiu knihu a v predajni dve milé slečny, Lenku a Veroniku, ktoré mi pomohli podpísať vybrané knihy.

Trenčín, Laugarício

Trenčín, Laugarício

Za šesť dní som prešiel 1 184 kilometrov a na tej trase po 20-tich mestách absolvoval 12 besied a 22 podpisoviek. Bolo to náročné, ale potešili stretnutia s už známymi predavačkami v kníhkupectvách, ale aj besedy so študentmi a dospelými, dokonca so seniormi, pri ktorých som objavil nielen dlhoročných známych, ale aj nových fanúšikov mojich kníh. A už som aj dostal ponuky na ďalší Výjazd. Tak zase niekedy dovi-dopo!

 

 

Únosy detí na Ukrajine? Ako funguje „double standard“. . .

03.06.2023

Na Západe je známy aj výraz „double standard“, kedy určité kritériá sú na jedných aplikované, na iných nie. A dobre vedia, čo to znamená. Vo Vietname Američania najskôr barbarským bombardovaním civilných cieľov narobili tisíce sirôt a potom ich asi 3 300 odviezli z Vietnamu, z čoho boli aj súdy s podozrením na ÚNOS! Ale nikomu nenapadlo vydať kvôli tomu na [...]

Náckovia na Slovensku?

02.06.2023

História sa opakuje. Zvlášť, keď jej niekto pomôže. Mnoho príslušníkov SS utieklo po II. svetovej vojne z Európy za výdatnej pomoci ilegálnej siete Odessa, ako o tom píše Frederick Forsyth v knihe „Spis Odessa“ a významnou prestupnou stanicou bol aj Vatikán! Viacerí sa usadili v USA a Kanade, kde nie je dodnes nacizmus považovaný za zločinnú ideológiu (??!). [...]

Predvolebná reinkarnácia, či prekabátenie Matoviča a jemu podobných

29.05.2023

História sa opakuje. Po Novembri 1989 sa viacerým komunistickým poskokom podarilo reinkarnovať do novej doby. Žiarivým príkladom je Ján Štrasser, profesionálny komunistický vriťolezec (viď výber „Nám s úsmevom sa kráča… The best of KSS & KSČ“, kde mu patrí čelná pozícia medzi autormi komunistických „častušiek“), ktorý dvakrát podpísal Antichartu. [...]

chrípka. pacient, lekár, prehliadka

V Bratislavskom kraji sa počas tohto roka vyskytol čierny kašeľ v 50 prípadoch

18.04.2024 19:25

Najvyššia vekovo-špecifická chorobnosť bola zistená vo vekovej skupine 15- až 19-ročných osôb.

Fico, Šefčovič

Fico: Vláda na post eurokomisára za SR opäť navrhne Šefčoviča

18.04.2024 18:30

Uviedol to predseda vlády po skončení mimoriadneho dvojdňového summitu EÚ v Bruseli.

zelenskyj

Rusom chcel pomôcť s atentátom na Zelenského, zbieral informácie o letisku Rzeszów

18.04.2024 18:23

Zelenskyj poľské letisko používa pri cestách do zahraničia, pretože vzdušný priestor Ukrajiny je od začiatku ruskej invázie uzavretý.

Dánsko Požiar Kodaň Burza Budova Historická

Zrútila sa hlavná fasáda historickej budovy kodanskej burzy, ktorá horí od utorka

18.04.2024 18:07, aktualizované: 19:04

Požiar ťažko poničil renesančnú budovu zo 17. storočia, ktorá prišla o svoju vysokú vežu i veľkú časť strechy.

gumurin

Ako to vidím

Štatistiky blogu

Počet článkov: 732
Celková čítanosť: 6294861x
Priemerná čítanosť článkov: 8600x

Autor blogu

Archív

Odkazy