Po strate Tuniska ako osvedčenej dovolenkovej destinácie sa naše cestovky snažia nasmerovať tisíce klientov do Albánska. Je to logické, lebo tam sú voľné ubytovacie kapacity a ochota získať zahraničných turistov. Ale je nelogické, že si naše cestovky neoveria, aký je to nezmysel!
Konkrétne v albánskom letovisku Shengjin musia vedieť, že to v prvom rade nie je „rezort“, ale turistické sídlisko a nie ste ubytovaní v hoteli, ale v ubytovni s primerane slušnými izbami. Ale nie takými, ako predstavujú na svoje web-stránke.
Interiér izieb na web stránke pre našich turistov sa niekomu asi prisnil. Nemá nič s realitou.
Musia tiež vedieť, že tie „štyri hviezdičky“ sa nezrovnávajú napríklad s podávaním nápojov jedného typu krabicového vína do plastových pohárov vnútri budovy (nie na pláž) pre klientov „all inclusive“???
Tu sú ďalšie „perly“ miestnych služieb „all inclusive“:
+ „hotelový bazén“ naši turisti nemali šancu použiť. Keďže toto nie je uzavretý rezort, ležadlá pri tomto široko-ďaleko jedinom bazéne v celom „turistickom sídlisku“ obsadzujú iní už od šiestej ráno!
+ denné výpadky prúdu znamenajú aj výpadky výťahu (môžete byť radi, keď nie ste v ňom, nemá klimatizáciu)
+ neexistuje automatické upratovanie izieb, iba na výzvu (to je „vylepšenie“, pred tým existoval len jeden kľúč, aby chyžné nemohli ísť bez vedomia klienta do izby)
+ namiesto reštaurácie jedáleň, namiesto bohatého výberu jedál biedna internátna strava, kde dominujú také „špeciality“ ako hranolky, nedopečené kuracie stehná, či nezožuteľné kusy hovädzieho mäsa.
+ „ľahký popoludňajší snack“ bol odbitý napríklad zopár amatérsky zmajstrovanými jednohubkami. Kto nestihol, nemal. Kto stihol, nepotešil sa.
+ bar na pláži tam nie je (hoci pracovníčka cestovky sa niektorým zaprisahávala, že áno), najmä mladé rodiny si tak museli nápoje pre deti nosiť stovky metrov z „rezortu“. A aj to im dovolili až po protestoch.
+ osušky na pláž tak isto neboli.
+ na pláži boli na izbu k dispozícii 2 ležadlá a 1 slnečník len v prvé dni. Len čo zodpovedný zriadenec zistil, že niektorí našinci ich v ten deň neobsadili, tak vaše ležadlá predával domácim!
+ v rámci „all inclusive“ nepodávali žiadny tvrdý alkohol, hoci ho mali na sklade.
+ nápoje končili o 22:00, v Tunise aj do 23:00, či 24:00.
+ zákusky boli oproti napr. Tunisu, kde boli skutočne výstavné, úbohé, ak boli.
+ káva pod úroveň.
+ To najdôležitejšie: More je plytké tak, že do sto metrov je vám maximálne po pás. Preto je aj špinavé od blízkeho prístavu s olejovými škvrnami na hladine a plávajúcimi jednorazovými detskými plienkami ako vylepšením.
+ Aby toho nebolo málo v plytčine sa skrýva piesočná ryba s jedovatým bodcom. V turnuse pred nami na to doplatil malý chlapec, ktorý na ňu omylom stúpil. Dokonale pokazená dovolenka!
Naše cestovky musia tiež vedieť, že klamú v prípade týchto avizovaných služieb:
- „zábavné a športové hry“,
- „animačný program pre dospelých počas dňa i večer“,
- „zapožičiavanie rôznych športových potrieb“,
- „zapožičiavanie kníh rôznych žánrov v slovenskom jazyku pre deti i dospelých“,
- „zábavné súťaže“,
- „športové zápolenia“,
- „loptové hry“
To všetko sú len plané sľuby, doslova výsmech pre naivných a dôverčivých hlupákov!
Ale skutočným vrcholom, perlou tohto kolosálneho podvodu, je tu „povinný príplatok za výhľad na more“ v budove, kde ani jedna izba nemá priamy výhľad na more!
Keď si zájazd objednávate, tak si skontrolujete ich web-stránku, kde je Rafaelo resort osamotená budova. Len sa pozrite! Ale keď tam prídete, tak zistíte, že je natesno obstavaná. Presvedčte sa na priložených fotografiách! Tá 4-hviezdičková ubytovňa pre našich turistov má hnedú farbu – výhľad na more kryje nedostavaný biely hotel a vedľa na tesno stojí zelenkavá ubytovňa pre domácich turistov. To sa totiž albánsky podnikavci tak tešia na ďalších hlupákov zo Slovenska, čo im tam pod klamlivou reklamou pošlú naše cestovky, že stavajú priam freneticky nové budovy, ale už nie inžinierske siete. A keď na ten nezmysel s „výhľadom na more“ upozorníte, snažia sa to v našej cestovke ignorovať, alebo aspoň naťahovať odpoveď na príslovečných 30 dní. A dovtedy tam dovezú ďalšie stovky a tisíce našincov, od ktorých vyberú podvodný poplatok. No a z toho kapitálu vám s ľahkým srdcom poplatok vrátia. Veď aký skvelý kšeft, keď po skazenej dovolenke sa väčšina snaží na ňu zabudnúť a málokto to dotiahne k naozajstnej sťažnosti. K uznanej reklamácii sa dočkáte tejto rozkošnej poznámky, čítajte pozorne: „…orientácia izieb na bazén je zároveň orientáciou izieb na more“??? Čiže to more je v bazéne??? Podpísaná je manažérka CK Seneca Tours. Tá pani má zmysel pre humor, akurát, že ten „výhľad“ je povinne platený!
P.S. Vo väčšine našich médií o tejto albánskej turistickej bubline zaťato mlčia, pretože aj oni z tej lživej reklamy žijú! Jedine Nový Čas má svoju „inšpekciu“.
Ja som otvoreny roznym moznostiam, ...
To sa nám tu teraz chválite alebo ...
++++++++++++++++++++++++++++++++ ...
Prečo sa vám zdá divné ísť do ...
docital som to do konca len preto, ...
Celá debata | RSS tejto debaty