Založ si blog

Kniha ako dar II.

Projekt Martinus sa preslávil najúspešnejšou internetovou stránkou predaja kníh s prestížnym rebríčkom tých najpredávanejších.

Majú však aj vlastné predajne a tie som v týchto dňoch navštívil. Boli to úžasné stretnutia s ľuďmi, ktorí majú radi knihy a vedia ich ponúknuť zástupom čitateľov.

Tá najväčšia predajňa je v Bratislave na Obchodnej ulici. Nedávno premiestnili priestor na akcie na poschodie a tie dve podlažia sú naozaj nabité knihami. Majú tu asi ako jediní aj experimentálne vystavenú čítačku na elektronické knihy.

V predajni ma už čakali a nápomocné mi boli brigádničky Ejmy, ktorá vítala návštevníkov už pri vchode, a ochotne ma navigovala k jej kolegyni Barborke.

Barborkyn príbeh som neskôr počul v rôznych variantoch znova. Jedného dňa išla okolo pekne vysvieteného kníhkupectva a rozhodla sa, že sa tu zamestná. Má len šestnásť rokov a končí na Obchodnej akadémii. Tak veľa šťastia, Barborka!

S brigádničkou Barborkou.

S brigádničkou Barborkou.

Vzorne vystavená kniha.

Vzorne vystavená kniha.

Kniha vo výklade vždy poteší.

Kniha vo výklade vždy poteší.

Milým prekvapením pre mňa bola predajňa Martinus-u v OC Cubicon, ktoré susedí bezprostredne s vysokoškolskými internátmi v Mlynskej doline v Bratislave. Vstupujete popri regáloch kníh, ale potom sa priestor akoby roztvoril a nasleduje veľká kaviareň s presklenou stenou s výhľadom na blízku zeleň. Naozaj čarovné miesto. Knihy na podpis mi tu pripravila jedna z dvoch vedúcich, brigádnička Lucia.

Takáto asistencia poteší.

Takáto asistencia poteší.

Ďalšou mojou zastávkou na šnúre podpisoviek bola Považská Bystrica. Nápomocné pri podpise hory kníh (majú tu aj moju knihu o známom šéfkuchárovi pánovi Antovszkom) mi boli Monika a Denisa (spolu na snímku).

V Považskej Bystrici.

V Považskej Bystrici.

Moja cesta popri Váhu na sever vrcholila v Žiline. Tu je aj Literárna kaviareň Mon café na Mariánskom námestí, kde stretnutia raz do mesiaca vyberanej spoločnosti zanietených čitateliek a čitateľov vedie pani Vierka Grenčíková. Už som tam ako doma a aj tentoraz sme strávili spolu príjemný večer debatou nielen o mojej najnovšej knihe.

V príjemnej spoločnosti.

V príjemnej spoločnosti.

 

V Žiline má Martinus predajňu v OC Mirage. Už som tu mal dávnejšie úspešnú besedu a preto ma potešilo spoločné foto s jej oduševnelým dámskym osadenstvom.

Martinus v Žiline.

Martinus v Žiline.

V Martine celý projekt Martinus začal, tak som túto legendárnu predajňu nemohol obísť. Potešila moja kniha vo výklade a ochotná pomoc pri jej podpisovaní.

 

V legendárnom kníhkupectve.

V legendárnom kníhkupectve.

V Martine sídli aj vydavateľstvo VMS, kde moja najnovšia kniha vyšla. Knihu som podpisoval v ich predajni za asistencie vydavateľa Stanislava Muntága. Ten dokazuje, že aj menšie vydavateľstvá môžu svojou flexibilitou konkurovať tým najväčším.

S vydavateľom Stanislavom Muntágom.

S vydavateľom Stanislavom Muntágom.

 

P.S. Na tejto veľkej jazde po kníhkupectvách Bratislavy a západného Slovenska som už nestihol navštíviť Martinus v OC Centro v Nitre. Mrzí ma to o to viac, že pred časom boli schopní zorganizovať jednu z mojich najúspešnejších besied. Tak zase na budúce, priatelia!

Únosy detí na Ukrajine? Ako funguje „double standard“. . .

03.06.2023

Na Západe je známy aj výraz „double standard“, kedy určité kritériá sú na jedných aplikované, na iných nie. A dobre vedia, čo to znamená. Vo Vietname Američania najskôr barbarským bombardovaním civilných cieľov narobili tisíce sirôt a potom ich asi 3 300 odviezli z Vietnamu, z čoho boli aj súdy s podozrením na ÚNOS! Ale nikomu nenapadlo vydať kvôli tomu na [...]

Náckovia na Slovensku?

02.06.2023

História sa opakuje. Zvlášť, keď jej niekto pomôže. Mnoho príslušníkov SS utieklo po II. svetovej vojne z Európy za výdatnej pomoci ilegálnej siete Odessa, ako o tom píše Frederick Forsyth v knihe „Spis Odessa“ a významnou prestupnou stanicou bol aj Vatikán! Viacerí sa usadili v USA a Kanade, kde nie je dodnes nacizmus považovaný za zločinnú ideológiu (??!). [...]

Predvolebná reinkarnácia, či prekabátenie Matoviča a jemu podobných

29.05.2023

História sa opakuje. Po Novembri 1989 sa viacerým komunistickým poskokom podarilo reinkarnovať do novej doby. Žiarivým príkladom je Ján Štrasser, profesionálny komunistický vriťolezec (viď výber „Nám s úsmevom sa kráča… The best of KSS & KSČ“, kde mu patrí čelná pozícia medzi autormi komunistických „častušiek“), ktorý dvakrát podpísal Antichartu. [...]

Systém Patriot, PVO

Le Monde: Mnohé krajiny EÚ sa nechcú s Kyjevom deliť o svoju protivzdušnú obranu

23.04.2024 21:45

Šéfovia vlád jednotlivých krajín si dávali dobrý pozor, aby neurobili žiadny konkrétny sľub.

Izrael Palestína Gaza Hamas Rukojemníci Prepustenie

Vojna v Gaze trvá 200 dní. Izrael zosilnil údery, nariadil nové evakuácie na severe

23.04.2024 20:55

Ostreľovanie severu palestínskeho územia bolo za posledný deň jedno z najintenzívnejších od začiatku vojny.

USA Izrael Gaza univerzity protesty

Polícia zatýkala na pro-palestínskych protestoch na univerzite v New Yorku

23.04.2024 19:49

Biely dom antisemitské vyjadrenia počas študentských protestov na viacerých univerzitách slovne odsúdil.

Thunbergová

Švédska prokuratúra obvinila Gretu Thunbergovú z občianskej neposlušnosti

23.04.2024 19:35

Súdy v minulosti už dvakrát uložili celosvetovo známej aktivistke pokutu za občiansku neposlušnosť na klimatických protestoch.

gumurin

Ako to vidím

Štatistiky blogu

Počet článkov: 732
Celková čítanosť: 6299411x
Priemerná čítanosť článkov: 8606x

Autor blogu

Archív

Odkazy