Založ si blog

Róbert Holub – inak III.

Ako zmapoval aj televízny seriál dokumentov v RTVS s názvom Mafiáni, ktorého repríza beží každý štvrtok, teda aj dnes, skutočným krstným otcom slovenskej mafie v 90. rokoch bol námestník SIS Jaroslav Svěchota. Ten sa stýkal a chránil mafiánskych bossov, ako bol Miroslav Sýkora (toho však mal najskôr údajne kontaktovať sám Ivan Lexa; bez jeho súhlasu a vedomia by si Svěchota také výlety do podsvetia dovoliť nemohol), Ivan Mello, Tibor Pápay, či Mikuláš Černák. Cestičku si našiel aj k východoslovenskému bossovi Róbertovi Holubovi. Takto o tom píše sám Holub vo svojom tajnom denníku:

 

   Tu sme sa ocitli vo väzbe spolu s Milanom, Karolom a Imrom...
Prvého prepustili Milana.
Potom Imra a Karola.
Mňa držali tri mesiace, napriek tomu, že sme boli zadržaní v tej istej veci. Podľa zákona ma mali prepustiť, ale bolo to márne.
Moja žena vybavila kauciu 400 tisíc Sk. Bola to najvyššia kaucia, ktorá bola hneď aj vyplatená (peniaze som mal doma v trezore, nebol problém). Po hodine ma aj pustili, ale len čo som bol jednou nohou von, hneď ma aj zadržali.
Pre dopravný priestupok.
Bolo mi jasné, prečo ma navštívili páni z Bratislavy hneď potom, ako som ostal vo väzbe sám.
Prišli a ukázali mi fotodokumentáciu o mojej činnosti. Vedeli komplet o všetkom,         Prekvapilo ma to, ale nechcel som sa s nimi baviť. Mal som advokátov, ale aj oporu v zákone.
Ponuka bola jasná: sloboda, alebo väzenie na niekoľko rokov. Bolo jasné, že ani kaucia nebola istá. Tu som nemal šancu.
Keď ma vrátili do cely, krátko na to ma dali zavolať do kancelárie a opäť mi dali tie dve možnosti na výber. Povedali mi, že budem mat mega problém, keď nebudem spolupracovať, lebo len oni rozhodujú, a nikto druhý.
„To je posledná ponuka z našej strany. Nebudeš trestaný za to, čo si a čo budeš robiť.“
(Rozumel som tomu jasne: Buď budeš sedieť, alebo mať moc vonku a kontrolovať podsvetie. My ťa budeme kontaktovať.)
Tak som súhlasil, hneď ukázali moc, a pustili ma von. Nesmel som to povedať nikomu a nebolo mi všetko jedno. Nevedel som, čo ma čaká pri tejto zmluve s diablom. Po krátkom čase ma kontaktovali. Predstavil sa ako Ondrej, že sa chce stretnutí v Třinci na jednom motoreste a že si mám zohnať nenápadné auto, najlepšie škodovku.  Tak som tam aj išiel a tu som sa zoznámil so Svěchotom.

 

Ako Milan Reichel povedal pre televízny seriál dokumentov v RTVS s názvom Mafiáni, Holub si postupne vybudoval veľmi úzke vzťahy aj s námestníkom SIS Svěchotom. Koniec-koncov nebol jediný z mafiánskych bossov koho Svěchota iniciatívne kontaktoval, dával mu úlohy a intrigami ho ovládal.

Holub a Reichel

Holub a Reichel

Novinár Arpád Soltész pre ten istý televízny seriál naznačil, že Jaroslav Svěchota si popri úlohách SIS nezabudol vybavovať aj svoje osobné kšefty…

Holub Svěchotovi veril a počítal s tým, že vďaka nemu bude mať zaručenú beztrestnosť. Za to ten chcel na úvod to isté, čo od Diničovcov v ich bratislavskom bordeli – odpočúvať a nahrávať na video zaujímavých hostí. A tých bolo v Evelyne naozaj dosť…

 

Evelyn

   Holub sa stal spoluvlastníkom Evelynu koncom roku 1995. Takto o tom píše vo svojom tajnom denníku:

Mali sme dohodu, že odkúpim polovicu domu, v ktorom je bordel.
   Zmluva je uzavretá v Michalovciach u jeho notára, dom je vyplatený mesačnými splátkami, ktoré som mu vyplatil. Dom je prepísaný na moje meno.
Spolu s Poťom sme boli zodpovední za to, čo sa tam dialo.  Salón som zariadil po mojom vkuse a zmodernizoval.
Bol maximálne rentabilný.
Mesačný zárobok je + – 100 tisíc pre mňa.

 

Vo svojom erotickom salóne Evelyn začal Holub zhromažďovať kompromitujúce materiály. V tom šiel rovnako riskantnou cestou ako v Bratislave mafiánski bratia Diničovci. V obidvoch prípadoch bol, podľa knihy Petra Tótha, iniciátorom takéhoto sledovania mikrofónmi a videokamerami (ktoré SIS dodala) povestný námestník SIS, Jaroslav Svěchota. Takto sa o tom píše v tajnom denníku:

 

   Do Evelynu sme namontovali kamery, ale použili sa len v prípade elitnej návštevy.

To jest ľudí, čo boli sami korupční a ja som o nich vedel. 

   Sudcovia, policajti, magnáti.

   A to keď by vznikol problém, tak nech máme argument vo forme delikátneho videa. 

Jeden z najlepších bol mladý Rezeš…

   Imro to natočil, kazetu dostal Poťo. Tak sa Poťo dostal do služieb k Rezešovcom a začal pre nich stavať vily v Španielsku. Ja som sa zoznámil s Evou Rezešovou, ktorá je moja dobrá kamarátka. Ona je úplne iná ako ostatní

Rezešovci, a preto ju mám rád.

   Dostal som sa aj ja k nim (Rezeš). Okrem iného som mal možnosť otvoriť CBS Secura, ktorá stráži železiarne. 

 

Viac v knihe, ktorá práve vychádza: Tajný denník mafiána – RÓBERT HOLUB.

 

Únosy detí na Ukrajine? Ako funguje „double standard“. . .

03.06.2023

Na Západe je známy aj výraz „double standard“, kedy určité kritériá sú na jedných aplikované, na iných nie. A dobre vedia, čo to znamená. Vo Vietname Američania najskôr barbarským bombardovaním civilných cieľov narobili tisíce sirôt a potom ich asi 3 300 odviezli z Vietnamu, z čoho boli aj súdy s podozrením na ÚNOS! Ale nikomu nenapadlo vydať kvôli tomu na [...]

Náckovia na Slovensku?

02.06.2023

História sa opakuje. Zvlášť, keď jej niekto pomôže. Mnoho príslušníkov SS utieklo po II. svetovej vojne z Európy za výdatnej pomoci ilegálnej siete Odessa, ako o tom píše Frederick Forsyth v knihe „Spis Odessa“ a významnou prestupnou stanicou bol aj Vatikán! Viacerí sa usadili v USA a Kanade, kde nie je dodnes nacizmus považovaný za zločinnú ideológiu (??!). [...]

Predvolebná reinkarnácia, či prekabátenie Matoviča a jemu podobných

29.05.2023

História sa opakuje. Po Novembri 1989 sa viacerým komunistickým poskokom podarilo reinkarnovať do novej doby. Žiarivým príkladom je Ján Štrasser, profesionálny komunistický vriťolezec (viď výber „Nám s úsmevom sa kráča… The best of KSS & KSČ“, kde mu patrí čelná pozícia medzi autormi komunistických „častušiek“), ktorý dvakrát podpísal Antichartu. [...]

Baerbock, Netanjahu

Hádka kvôli Gaze? Nie sme ako nacisti, nahneval sa Netanjahu na nemeckú ministerku

20.04.2024 14:00

Počas návštevy nemeckej šéfky diplomacie Annaleny Baerbockovej v Tel Avive došlo k ostrej výmene názorov medzi ňou a izraelským premiérom, ktorý poprel, že by ľudia v Pásme Gazy hladovali.

Peter Pellegrini

Ctite si zmluvu, odkázal Dankovi Raši: Problémom je, že sa vidí ako nástupca Pellegriniho. Majerský počul hlasy o konci Dolinkovej

20.04.2024 13:07, aktualizované: 15:06

Milan Majerský predpokladá, že poslanci KDH zahlasujú za zvolenie súčasného ministra Richarda Rašiho do funkcie predsedu parlamentu.

armáda usa

Americké jadrové zbrane bližšie k Slovensku? Na svojom území ich chce mať aj Poľsko

20.04.2024 12:46

Americké jadrové zbrane sú od novembra 2009 v Belgicku, Nemecku, Taliansku a Holandsku.

univerzita

Mladí Američania páchajú rekordne veľa samovrážd. Nikto presne nevie prečo

20.04.2024 11:28

"Tak veľmi si prajem, aby nám býval dal šancu mu pomôcť," hovorí Katherine Salasová zlomeným hlasom.

gumurin

Ako to vidím

Štatistiky blogu

Počet článkov: 732
Celková čítanosť: 6297033x
Priemerná čítanosť článkov: 8603x

Autor blogu

Archív

Odkazy