Založ si blog

Mediálna Studená vojna

Tak, ako som predvídal, máme tu novú Studenú vojnu. Koniec-koncov, konštatoval to aj generálny tajomník OSN. A, ako som upozorňoval, obnovujú sa nástroje Studenej vojny – diverzné centrály, ideologické centrály, agenti-provokatéri, ideologickí komisári a komsomolci jedinej pravdy. Pôsobia trochu čudne v spoločnosti, ktorá sa nazýva demokratická. Ale im to čudné nepripadá. Veď tak ako za predošlej Studenej vojny boli u nás médiá na diaľkové ovládanie z istej veľmoci, tak aj dnes nás tu cvičia dobre financovaní komisári tej správnej ideológie. A nie je problém odčítať, čo majú hlásať a aj oduševnene hlásajú:

+ provokovať Rusko, aby mohli zbrojiť a na tom zarábať, veď keď je „vlasť v ohrození“ kto by pozeral na účty, že?

+ ovládnuť tento priestor migrantami

+ pchať nás druhoradými potravinami s blýskavou západnou značkou

+ nerešpektovať voľby, ak sa im ich výsledok nepáči

+ umlčať nevítanú kritiku

+ nasilu nám nanútiť bludy feminizmu

skrátka nasadiť demokratúru.

 

A keďže sa v médiách pohybujem už desaťročia, mal som predošlé týždne možnosť vidieť ich prácu na vlastnej koži. Po vzore porekadla „zlodej kričí, chyťte zlodeja“ oni tu zavádzajú normalizáciu podľa vyššieuvedenej mustry. Na to tu máme aj také OĽaNO a zabudnuteľné poslankyne, ktoré nasadzujú do prvej línie, aby mútili mediálne vody. A keďže som bol na túto tému oslovený výnimočne serióznym médiom, nech sa páči, môj názor na súčasný boj o RTVS:

 

1.Vo viacerých médiách zazneli výhrady voči tomu, že Vám v RTVS dali priestor v relácii Spektrum? Aký je Váš postoj voči týmto výhradám?

 

Ono je to vlastne celé omyl. Splietli sa dve veci dokopy a výsledkom bola nevídaná štvavá kampaň. V prvom rade je tu istý denník N. V českých Literárkach si odo mňa objednali článok, ktorý mal komentovať fakt, že sa pred časom šéfredaktor denníka N chválil, ako im stúpa čítanosť. No a ja som len konštatoval, že čítanosť ich printu je blízka nule a že čítanosť elektronickej verzie spochybnila Transparency international. Navyše jadro tohto denníka tvoria odídenci zo SME, ktorí SME priviedli ku krachu práve tým, že ich „mienkotvorné“ články čitatelia odmietli čítať a denník kupovať. Takže nám z toho logicky vychádza, že denník N je umelo živené médium za účelom útokov na autorov, ktorí nedržia ich „stranícku líniu“. To je koniec plurality názorov, čo je inak základom demokracie. No a v tomto denníku sa chytili umelého spletenca dvoch nesúvisiacich vecí – odchodu pani Bakovej z RTVS so začiatkom mojej spolupráce s RTVS. Niekto z toho mylne vydedukoval, že ju idem nahradiť a „normalizovať“ televízne spravodajstvo. Pritom ja som ani nestal zamestnancom RTVS a ani nemal nič s televíznym vysielaním. Ale fake news bola na svete a veselo ju šírili komsomolci Studenej vojny.

 

2. Nedávno ste v relácii Spektrum prezentoval  informácie o posmrtnom živote a dôkaze neba v súvislosti s americkým neurochirurgom Ebenom Alexandrom z Harvardu. Tento výber sa opäť nestretol s pochopením mnohých iných médií, napríklad preto, že to vôbec nie je novinka alebo preto, že kniha, ktorú Eben Alexander napísal sa stretla s kritikou vedcov.  Prečo ste si vybral do relácie Spektrum práve túto tému v spojení s Ebenom Alexandrom?

 

Dilema tejto relácie je v tom, že má byť na jednej strane vedecká a na druhej vlastne „ľudová“. A nech sa snažíte, ako sa snažíte, nemôžete vyhovieť dvom protichodným požiadavkám. Takže ma programový riaditeľ Slovenského rozhlasu nabádal k minimalizácii odborných výrazov a na druhej strane vraj ktosi prišiel s tým, že je to bulvárne. Paradoxné na tom je to, že môj predchodca tam publikoval číre nezmysly a také zhovadilosti, že sa nad tým aj laici pozastavovali. On totiž zrejme „čerpal“ zo serveru nejakej „zábavovej mediálnej fabriky“, ktorá takéto „odľahčené“ trápne veselosti ponúka médiám na zaplnenie takýchto rubrík. A zaujímavé, že to nikomu nevadilo, žiadni novinári si to nevšímali, len ja som na to upozorňoval. Ani sa nepozastavili nad tým, že takmer všetky „objavy“ mali byť pod hlavičkou amerických vedcov a na druhej strane si nevšímali, že ja som dôsledne pripomínal skutočne svetové výkony slovenských vedcov. To je tá dvojitá mierka. No a keď sme teraz prišli so správami z vedeckého prostredia reflektovanými vo svetových médiách, nemohol som používať dôsledne vedecké články, s ktorými prichádzam denne do styku, pretože tu narážame na nový problém. Tým je obmedzený časový priestor a tiež nutnosť minimalizovať odborné výrazy. Často by si daná správa vyžadovala viac času, ale ten tu jednoducho nie je. Čo sa týka konkrétnej správičky, tak tá mala práve plniť tú oddychovú stránku. Samotná téma je predmetom diskusií, ktoré nie sú ani jednoznačné, ani ukončené. A na ktoré určite nie je expertom akýkoľvek redaktor denníka N.

 

3. Na Vašu reláciu Spektrum, kde vraj zemavekizujete verejnoprávne médium na Facebooku upozornil aj Juraj Smatana, ktorý tvrdí, že šírite konšpiračné teórie. Aký je Váš postoj k týmto tvrdeniam?

 

Takýchto „strážcov čistoty“ sme zažili už za komunizmu. A udávajú tak horlivo, že ani nemajú čas si overovať koho vlastne udávajú. Takže ten pán si zjavne nevšimol, že ja som spoluprácu s časopisom Zem a vek odmietol verejne už pred niekoľkými rokmi. Vadili mi také nezmysly ako napríklad teória „chemtrails“. Ale na druhej strane oni ako alternatívne médium zachraňujú pluralitu názorov, ktorú takí ako pán Smatana likvidujú (kedysi sa hovorilo „glajšaltujú“). No a o nálepkovaní, ktorí títo komsomolci Studenej vojny používajú, som tiež už vopred písal. To že sa americkému vojensko-priemyselnému komplexu podarilo aj proti pôvodným Trumpovým sľubom rozpútať novú Studenú vojnu, konštatoval aj generálny tajomník OSN. A my, čo sme tú pôvodnú Studenú vojnu zažili, vieme, že v nej pôsobia určité ideologické centrály, ktoré dodávajú vybraným jedincom aj skupinám ideologickú muníciu. Tak vznikli smradľavé nálepky ako konšpiračné teórie, hoaxy a fake news, ktorými sa má vopred umlčať každý nepohodlný hlas, aby nebolo už nutné s takto poznačeným autorom polemizovať, argumentovať a tým nedajbože v otvorenej debate pohorieť. Pritom autorom najväčšej konšpiračnej teórie vo svete bola vláda Busha Jr., keď vyhlasovala, že Irak vlastní zbrane hromadného ničenia, a u nás je  v tom rekordérom istý pán Hríb a jeho konšpiračná teória o „nevinných“ vrahoch študentky Cervanovej.

 

4. Relácia Spektrum má veľmi krátke časové trvanie, tri minúty, je vôbec možné v tak krátkom čase predstaviť nejakú novinku zo sveta vedy a techniky?

Máte pravdu. Ide totiž o časový rozsah v skutočnosti len 120 sekúnd, do ktorých sa musí zmestiť zahlásenie a tri správy. A tie majú byť z vedeckého prostredia, ale zaujímavé aj pre laika! Každý kto túto reláciu bude robiť po mne rovnako poctivo, bude sa s tým potýkať. Žiaľ, v rozsahu niekoľkých viet nie je možné naplniť všetky očakávania. Na druhej strane je to podnet, aby si vnímavý poslucháč vyhľadal, pokiaľ ho téma zaujme, dostupné údaje a urobil si názor sám. To považujem za ideálny výstup danej relácie v limitoch, o ktorých som hovoril. Zaujať témou a inšpirovať poslucháčov.

 

5. Generálny riaditeľ RTVS dnes oznámil ukončenie spolupráce s Vami. Čo sa stalo?

 

To ukončenie som navrhol sám, lebo sledujem bezohľadné útoky na vedenie RTVS. Tie „žlťácke“ médiá, ktoré sledujú len tú jedinú ideologickú líniu využívajú každú možnosť do vedenia RTVS si kopnúť. Na mňa prišli naozaj omylom, ako som už vysvetlil, ale už sa tej témy chytili a bolo jasné, že si nájdu akúkoľvek zámienku na to, aby opäť napadali hlavne generálneho riaditeľa Jaroslava Rezníka. A bolo by úplne jedno, čo by sa objavilo v Spektre alebo Euroskope, opakovane by si hľadali zámienku na útoky. A keďže toto vedenie má pred sebou dosť iných, dôležitejších úloh, a moje záväzky k RTVS naozaj nie sú pre moju tvorbu podstatné (skôr som sa snažil dokázať, že obe relácie sa dajú robiť aj seriózne), a aj honorár bol naozaj len symbolický, tretinový voči predchodcovi, čo fabrikoval tie „infotaimenty“, navrhol som včera ukončenie tejto spolupráce a tým aj zámienok na pokračovanie štvavej kampane proti RTVS. Mrzí ma len, že sa s tým zviezla aj relácia pre seniorov, ktorá je naozaj potrebná a ktorú som pripravoval roky a jej pilotný diel dopadol aj bez akejkoľvek propagácie výborne. Vedeniu RTVS želám veľa energie a pevné nervy, aby ustáli nezaslúžené ataky a splnili svoje tvorivé predsavzatia. Ja mám teraz pred sebou niekoľko knižných projektov, televízny projekt a hlavne veľkú odbornú monografiu, ktorú už urgujú z amerického vydavateľstva. Takže happy end!

Únosy detí na Ukrajine? Ako funguje „double standard“. . .

03.06.2023

Na Západe je známy aj výraz „double standard“, kedy určité kritériá sú na jedných aplikované, na iných nie. A dobre vedia, čo to znamená. Vo Vietname Američania najskôr barbarským bombardovaním civilných cieľov narobili tisíce sirôt a potom ich asi 3 300 odviezli z Vietnamu, z čoho boli aj súdy s podozrením na ÚNOS! Ale nikomu nenapadlo vydať kvôli tomu na [...]

Náckovia na Slovensku?

02.06.2023

História sa opakuje. Zvlášť, keď jej niekto pomôže. Mnoho príslušníkov SS utieklo po II. svetovej vojne z Európy za výdatnej pomoci ilegálnej siete Odessa, ako o tom píše Frederick Forsyth v knihe „Spis Odessa“ a významnou prestupnou stanicou bol aj Vatikán! Viacerí sa usadili v USA a Kanade, kde nie je dodnes nacizmus považovaný za zločinnú ideológiu (??!). [...]

Predvolebná reinkarnácia, či prekabátenie Matoviča a jemu podobných

29.05.2023

História sa opakuje. Po Novembri 1989 sa viacerým komunistickým poskokom podarilo reinkarnovať do novej doby. Žiarivým príkladom je Ján Štrasser, profesionálny komunistický vriťolezec (viď výber „Nám s úsmevom sa kráča… The best of KSS & KSČ“, kde mu patrí čelná pozícia medzi autormi komunistických „častušiek“), ktorý dvakrát podpísal Antichartu. [...]

koláž, fotky, mReportér

Známe kúpeľné mesto je pýchou Slovenska, ale aj ikonický vodopád, pri ktorom nakrúcali seriál, ktorý milujú milióny ľudí

27.04.2024 05:00

Toto sú najlepšie videá týždňa, ktoré zachytili naši mReportéri.

HIMARS

USA ohlásili nákupy vojenského materiálu pre Ukrajinu za šesť miliárd, vybavenie však zrejme nedorazí niekoľko rokov

26.04.2024 21:43

Na dodanie materiálu si však budú musieť Ukrajinci počkať, lebo proces jeho obstarávania je len na začiatku.

Palestína / Deti / Pásmo Gazy /

v Pásme Gazy zomrelo bábätko zachránené z maternice umierajúcej matky

26.04.2024 18:51

Izrael aj napriek medzinárodnému pobúreniu stále hrozí, že podnikne pozemnú operáciu v meste Rafah.

parlament

Amnesty International kritizuje návrhy týkajúce sa RTVS, neziskových organizácií a rodných čísel

26.04.2024 18:30

Organizácia vyzýva na dodržiavanie princípov a ochranu právneho štátu, slobodu združovania a prejavu i na právo na informácie a na ochranu pred diskrimináciou.

gumurin

Ako to vidím

Štatistiky blogu

Počet článkov: 732
Celková čítanosť: 6303163x
Priemerná čítanosť článkov: 8611x

Autor blogu

Archív

Odkazy