POZOR: Administrátor zablokoval tento článok s tým, že mám vymazať časti, ktoré som teraz zvýraznil (a pridal názorný príklad). Uvážte sami, či Vám tieto fakty MUSIA byť zamlčané? To ako dlhoročný zaslúžilý predseda PEN International na Slovensku, s povinnosťou obhajovať základné ľudské právo na slobodu prejavu, nemôžem akceptovať!
Dlhodobo som upozorňoval, že Globalizačná klika sa bojí toho, že by sme slobodne vyjadrovali svoj názor. A urobia všetko preto, aby umlčali pravdu. Samozrejme, nemohol som tušiť kedy to dorazí aj sem, ale stalo sa. Ale tak ako komunistom sa nepodarilo umlčať nás, nepodarí sa to ani im. G. Murín
Ak by mal dnes niekto dojem, že nám sem zo Západu okrem základných pravidiel demokracie výsadkári neo-liberalizmu pašujú aj nezodpovedné experimenty – ťažko sa čudovať. Nezabúdajme tiež, že celý náš štátny aparát nie je dostatočne sebavedomý, a teda imúnny, aby takýmto experimentom odolával. A keď sa zjavil niekto, kto dokázal takýmto „darom neo-liberalizmu“ oponovať, ako napríklad Robert Fico, nestačíme sa čudovať akej štvanici je v poslednej dobe vystavený od našej žlťáckej tlače typu – týždňa, SME-tí, projektu N-ádor a Trend-u. A na nešťastie je zamiesené.
Porušené pravidlo auto-kolóny
Naši experimentátori v školstve sú v poslednej dobe priam posadnutí slovom „inklúzia“. Silou-mocou chcú napchať zaostávajúcich, či priam debilných, žiakov do normálnych tried. Normálni rodičia sa búria, pretože sú normálni a chcú mať normálne deti, čo najlepšie vzdelané. A tu sa porušujú elementárne pravidlá. Jedno z nich hovorí, že rýchlosť auto-kolóny je úmerná rýchlosti najpomalejšieho vozidla. Takže je iluzórna predstava, že dobrí žiaci „potiahnu“ tých zaostávajúcich (aj mentálne). Naopak, tí zaostávajúci stiahnu na svoju úroveň tých perspektívnych. Veď, čo si asi môže myslieť žiačik štvrtého ročníka ZDŠ, keď jeho rómska spolužiačka cez prestávku vyskočí na lavicu, vyhrnie si sukňu a začne jačať „kto ma budze dzigac“? Alebo, keď ho polodebilní spolužiaci budú biť, vŕšiť sa na ňom, vysmievať sa, že trčí z priemeru? Lebo primitív kašle na ornamentálne slniečkárske inkluzívne teórie. Správa sa ako primitív a keď sa ich zíde „partička“, je zo školy a učenia peklo. A zvlášť pre administrátora tohto blogu (či jeho inštruktora „politickej korektnosti“, mimochodom, dávno Trumpom spochybnenej ako cenzúra hlúposti) pridávam príklad s KÝM sa majú naše deti „zinkluzívniť“: topky.sk: Malú Vanesku (10) znásilnil rómsky gang – Hromadné znásilnenie sa odohralo na neslávne známom košickom sídlisku Lunik IX. Na Vanesku sa vrhol celý gang výrastkov, z ktorých najstarší mal 16 a najmladší Kevin len 10. Dievčatko mali znásilniť všetci na tráve medzi panelákmi. Zachránila ju až náhodná okoloidúca, ktorá si beštiálny čin všimla a zavolala políciu. Známy košický gang skončil na polícii, no ich osud ostal nejasný. Na väzenie sú totiž primladí a do polepšovne sa vraj nezmestia. Polícia preto v tomto prípade spracovala podnety na začatie trestného stíhania rodičov malých grázlov.“ Pán admin, až sa toto stane Vašej maloletej dcére, som zvedavý, čo budete ešte na túto tému zatajovať?
Výsledok? Celé stáročia sa spoločnosť starala o svojich vynikajúcich žiakov. Štipendiá dostávali od obce, mesta, mecenášov, cirkvi, štátu, podporných spolkov. My máme vďaka dr. Laznibathovej systém výučby mimoriadne nadaných žiakov. Ten je ale stále v ohrození vďaka neo-liberálnym experimentátorom, ktorí nenávidia „elitárstvo“, hoci sami elitársky manipulujú so spoločnosťou. Títo „inžinieri ľudských duší“ nakladajú bezohľadne na učiteľov úlohy, ktoré sa nedajú zvládnuť. Veď ak má v triede niekoľko zaostávajúcich žiakov (a nemusia byť nutne agresívni, len sú „mdlého rozumu“), tak zákonite nemôže postúpiť s látkou, kým nepochopia aspoň základné minimum. Takže sa, zákonite, nemôže venovať tým bystrým a talentovaným, ktorí sa rovnako zákonite v škole nudia a prestáva ich učenie baviť. To je „inklúzia“. Pred rokmi mi kamarát hovoril, ako na vojenčine učil celú hodinu rotu Rómov tri kraje Slovenska – vymenovať!
Uvedomme si, že kým vďaka experimentátorom zo Západu naše kedysi svetovo kvalitné školstvo degeneruje, zároveň nám západní „dobrodinci“ nanucujú masu moslimských migrantov, ktorých školstvo je priezračne jednoduché – indoktrinácia Koránom a žiadne inklúzie. Ktorý koncept preváži?
1 + 1 nie sú dve???
Nedávno ma niekto upozornil, že sa sem k nám vnútil nejaký americký novátor, ktorý tvrdí, že ak žiak vyhlási, že „1 + 1 nie sú dve“, nemá mu to učiteľ vyhovárať. Čo má teda s takou debilitou robiť? Podľa „novátora“ má vraj počkať až na správny výsledok príde žiak sám. A keď nepríde?
Je to smutné, ale zo Západu sme si po roku 1989 adoptovali celú kopu evidentných zhovadilostí. Jeden vápenkársky minister nám tu dokonca chcel zaviesť model amerického zdravotníctva, ktoré je asi najhoršie vo svete (a pokusy o jeho zlepšenie, napr. cez Obama-care, sú neustále napádané). Zobrať si príklad z amerického školstva je rovnaká cesta do záhuby klasického vzdelania. Môj dlhoročný priateľ (a oponent v debatách) Dr. Ota Ulč už desaťročia pôsobí na college v Binghamptone, štát New York. Opakovane vo svojich článkoch upozorňuje na absurdity „inkluzívnosti“. Už desaťročia sa tam zavádza absurdita menom „pozitívna diskriminácia“, kedy sú na stredné a vysoké školy prijímaní prednostne príslušníci menšín (a to aj pohlavných). Vedie to k takým bizarnostiam, že sa blondína hlási za černošku (pochopiteľne mentálne). Thomas Sowell z kalifornského Hooverovho inštitútu, Williams, a profesor na George Mason univerzite vo Virgínii, to nazval „Rakovinou multikulturalizmu“ (Townhall.com, 25.2.2015) a tých, čo to presadzujú (ani nemusím prekladať) „College campus idiots“. A tu sú výsledky ich „dobro-činnosti“ (Ulč): „Žactvo ve dvanáctém školním roce úspěšně obstálo: v čtení 38%, matematice 26%, v zeměpise 24%, v dějepise 12%. Vylepšuje se nikoliv znalost, ale pouze stále blahovolnější známkování, což zejména postihuje studenty na college level. Williams v textu příhodně nazvaném ´Educational Disaster´, Townhall.com, 18.11.2015: ´Zatímco dosažené výsledky ve vzdělání mezi bělochy není žádným důvodem k uspokojení, mezi černochy to je na úrovní katastrofy.´ Žactvo v osmé třídě je proficient takže ´obstojí´ v čtení pouze na 16%, v matematice na 13%.“
K tomu môžem dodať osobnú skúsenosť, keď som počas svojho spisovateľského pobytu s prekvapením zistil, že na elitnej Iowa University, známej propagáciou štúdia „tvorivého písania“, musia v prvom ročníku univerzity učiť študentov gramatiku!!!
A porovnajme to s údajmi Českého statistického ůřadu:
56 % Romů nemá ani základní vzdělání
32,7 % Romů má základní vzdělání
8 % Romů se vyučí v oboru
2,5 % Romů má středoškolské vzdělání
0,8 % Romů má vysokoškolské vzdělání
A to (POZOR!) nie preto, že by im niekto bránil vzdelávať sa, naopak! Nedávno som mal besedu v obci, kde so školákov bola na besede asi tretina rómskych detí – pekne upravených, pozorných a zvedavých. Ako je to možné? No predsa tak, že celá ZDŠ má dokopy 120 detí a v celom deviatom ročníku je len deväť žiakov. Takže učitelia majú na nich čas! Áno tzv. fínsky model dokážeme urobiť aj u nás trebárs aj hneď a dokonca aj za rovnaké platy, ale to by sme potom museli rozriediť triedy na maximálne 10-12 žiakov. Sú si toho „reformátori“ vôbec vedomí? Majú schopnosť sa nad svojimi kopírovacími metódami zamyslieť?
Takže ostáva otázka, kto na Ministerstve školstva a hlavne na Štátnom pedagogickom ústave si potrebuje šplhnúť (tak ako „inovátori“ za Sovietskeho zväzu obľubovali z telocvičných disciplín hlavne „kazačok“) na úkor budúcnosti našich detí? Kam tieto „all-inclusive“ experimenty povedú?
P.S. Celý ošiaľ „inkluzivity“ je len pokračovaním aktivity novodobých inžinierov ľudských duší v podobe školských karieristov a ich bezhlavé kopírovanie cudzích vzorov. Na vlastné návrhy (tak ako v minulom režime skutoční teoretici vzdelávania) nemajú, tak sa opičia a ešte sa tvária, aké dobro nám to prinášajú. Ale keďže sú to kariérne ministerské rýchlokvašky, vôbec nerozumejú tomu, že taký cudzí model vychádza z cudzích špecifík. Berú si teda z neho (v tomto prípade ide o tzv. Fínsky model) len tú smotanu, ale urobiť podľa Fínov z učiteľského remesla atraktívne povolanie adekvátnymi platmi, dodať tým pádom viac učiteľov na jednu triedu (ktorí sa striedajú, napr. aj cez prestávky) a stratifikovať v triedach učivo podľa úrovne (a tá je vždy nejednotná) schopností jednotlivých žiakov – na to sa naši „reformátori“ nezmôžu. Takže v duchu neoliberalizmu obetujú našu budúcnosť v deťoch chorému experimentovaniu, aby si oni sami namastili kapsy za prémie a odmeny, nehovoriac o kariérnych postupoch. A teraz pozor – toto NIE JE ničím výnimočným. Každú spoločnosť ohrozujú takíto „revolucionári“. A práve preto existuje SLOBODA SLOVA, aby sa spoločnosť navzájom o nebezpečí takýchto experimentov informovala a logickou argumentáciou sa jej ubránila. Ale k zákernostiam neoboľševickej verzie neoliberalizmu je cenzurovanie kritiky, jej umlčiavanie. Na to sa dal tento zrejme nový administrátor a je to hanba, iste. A až na vlastných deťoch pochopí, čomu slúžil, už bude neskoro…
+++ ...
teba na Pravdu poslali utocit s ukrainskym Bukom ...
ale propaganda je masivna media sa idu pretrhnut ...
aj cez sport nas ucia prisposobovat sa tym najslabsim... ...
+++++++ vyborny a velmi dolezity blog vdaka, ...
Celá debata | RSS tejto debaty