Možno aj vy ste už mali skúsenosť, že čím je niečo viac „smart“ tým idiotskejšie si pri tom pripadá človek, ktorému by to „smart“ malo slúžiť. Na návšteve u priateľa som zistil, že nedokážem ovládať smart-televízor. A to mám dva doktoráty. Lenže toto bola evidentne iná vysoká. Tiež som si kúpil smart-tlačiareň, ktorá už nemá návod tlačený a ani na CD, ale ktorej návod máte vypátrať na internete. Ja som to nezvládol, no a expert vo vládnych službách mi z kamarátstva chcel pomôcť, ale po hodine sme s tou prekliatou mašinou dospeli len ku kompromisu – niečo tlačila a niečo vôbec nie. Systémom pokus-omyl som prišiel na to, že táto smart-tlačiareň nemá rada v súboroch príponu doc., ale len docx. Ale o tom ani v internetovom návode reč nebola.
Do toho tu máme vylepšenia áut v podobe zhasínania motora na križovatkách. Ja si ešte pamätám poučku, že najviac emisií auto vypúšťa pri štartovaní. Tak toto eko-inžinieri zabezpečili naozaj mohutne.
Super-komisárka (titul pripomínajúci starých boľševikov sa nezdá náhodný) Lajnová a celá jej kamarila sú posadnutí absurdnou predstavou, že zastavia desaťtisíce rokov nemenný cyklický jav globálneho oteplenia Zeme nanútenou elektro-debilitou. Títo bruselskí eko-fašisti bez ohľadu na námietky odborníkov (veď podľa ich komsomolky Hanzelovej „o pravde sa nediskutuje“??? a u týchto novodobých boľševikov je pravda len tá, čo dostanú v návode z Bruselu, či spoza oceánu) už rozhodli o zrušení alternatívy spaľovacích motorov, k čomu sa neznížili ani čínski komunisti, kde sú elektromobilite ďaleko pred Európu. Výsledkom euro-fanatizmu sú neriešiteľné problémy s nabíjaním (garážový dom v Ružinove vraj začal horieť pretože sa prehrial elektromobil pri nabíjaní – jav už známy z Nemecka) a dokonca dramatické skúsenosti s fatálne do tla horiacimi autobusmi vo Francúzsku i Nemecku. A tu už ide o život.
Smrtonosná umelá inteligencia
Začalo to nadšeneckou kampaňou na autonómne vozidlá, ktoré budú riadiť za nás. Zúfalo nevzdelaní politici (Lajnová je vraj pôvodne gynekologička) vytrubovali do sveta, ako tieto vozidlá ovládnu mestskú dopravu. Už je ticho. Najväčší nadšenec takejto jazdy spomedzi užívateľov zahynul vďaka tejto technológii už 7. júna 2016. Autonómny systém vraj „nezbadal“ odbočujúci nákladiak, ktorý im skrížil cestu, a pre jeho náves bielej farby ten autonómny radiaci systém ho nevedel proti slnku vyhodnotiť ako prekážku. Takže svojho majiteľa doviedol vo vysokej rýchlosti k čelnej zrážke. Arizonské mesto Tempe má zase nelákavé prvenstvo v zabití chodkyne autonómnym taxíkom, hoci za jeho volantom sedel kontrolný vodič, ktorý nestihol zasiahnuť. Došlo to tak ďaleko, že fanatici autonómneho riadenia bez ľudského vodiča chcú naprogramovať do takýchto áut, koho majú v prípade havárie zabiť a koho nie?!
O život ide už aj u nás a za celkom banálnych situácií. Náš sused mal takmer smrteľnú nehodu, keď sa chcel v meste zaradiť z nájazdu hore do štvorprúdovky. Po chvíli státia zistil, že prúd áut je taký hustý, že jediným riešením je „zasunúť“ sa do najbližšej medzery medzi autami. Aj si vyhliadol auto, ktoré sa mu zdalo ešte dosť ďaleko a zošliapol naplno plyn. Auto sa nepohlo. S vyvalenými očami na rýchle sa blížiace auto dupal na plyn dlhé sekundy márne, až jeho auto náhle poskočilo a takmer sa s prichádzajúcim zrazili. Keďže je skúseným vodičom s najazdenými státisícmi kilometrov bez nehody, nešlo mu to zlyhanie do hlavy. Až mu niekto vysvetlil, že v jeho novom aute je naschvál zabudovaný „spomaľovač“, ktorý vraj má ženám-šoférkam pomôcť pri rozbiehaní do kopca. Pekná pakáreň…
A mám aj príklad ženy, ktorá mala prísť kvôli „smart“ funkcii auta o život. Býva na Záhorí a tak sa často služobne presúva miestnymi úzkymi okreskami. Takto tiež za slnečného dňa dobehla kamión, ktorý ju zdržoval. Tak si vyhliadla krátky rovný úsek a vyrazila do predbiehania. Ale v okamihu, kedy bola s autom v polovici predbiehania, jej auto náhle zastalo! Otrasný pocit bezmocnosti. Z ničoho nič ostala stáť uprostred cesty v protismere! Ak by išlo vtedy oproti auto, je to s náhle vypnutým motorom jej auta beznádejná situácia. Chvíľu trvalo, kým sa z toho spamätala. Vysvetlenie? Najnovší protizrážkový systém jej auta vyhodnotil uprostred predbiehania terénnu vlnu ako prekážku a takto „zabránil“ domnelej čelnej zrážke. Pritom celý ten nápad nasilu vypnúť motor v takejto kritickej chvíli je vyslovene stupídny, pretože bráni vodičovi čelnej zrážke sa vyhnúť! Zbohom zdravý rozum…
Čo s tým?
Súbežne sa týmito novými šokujúcimi nehodami smart-automobilov prišla správa, že v ruskej automobilke AvtoVaz spustili výrobu staro-nového typu auta Lada Granta bez ABS, airbagov a emisných systémov. Zdá sa ako keby naozaj chceli zaviesť retro-autá. Veď sa im niektorí zahraniční novinári aj vysmievajú. Ale aby sme už čoskoro neboli vďační za tento návrat zo slepej smart-uličky k zdravému rozumu bez nanútenej umelej inteligencie…
P.S. Na mojej najnovšej šnúre besied a podpisoviek po strednom Slovensku som narazil na ďalší dôkaz smart-bizarností. V nemenovanom meste skvelým spôsobom vynovili mestskú knižnicu. V rámci toho dostali aj najnovšiu techniku a v rámci nej obriu interaktívnu kontaktnú obrazovku. Spustiť sme ju dokázali, ale ani s pomocou troch knihovníčiek sa nám ju nepodarilo ovládať. Žila si svojím životom a odmietala spolupracovať. V takom prípade je jej hodnota na úrovni šrotu, nech sa páči:
Inteligenciu potrebujeme umelú ale blbosť nám... ...
Presne dovody preco na pracovnom PC pouzivam... ...
Podobné skúsenosti mám aj ja..Moja Š 120L mi... ...
Chovaj sa ako človek! ...
Niet nad auto, ktoré ovládam ja, máme aj... ...
Celá debata | RSS tejto debaty