Je obecne známe, že výberové konanie na Záchranné zdravotné služby po celom Slovensku bolo spochybnené, veď aj kvôli tomu skončil šéf Úradu pre dohľad nad zdravotnou starostlivosťou (ÚDZS) Tomáš Haško. A asi každý z nás tuší, že by prevádzkovatelia sa o tú kosť neruvali, keby to nebol veľký kšeft.
Takže by sme sa asi nemali čudovať, že keď ide o kšeft, tak ide skutočná podstata záchranárskej práce ide bokom. Názorný príklad som tu už uviedol. A, samozrejme, že som chcel vedieť, čo s tým zodpovední urobia.
Asi vás neprekvapím. Napriek ubezpečovaniu Vladimíry Döményovej, asistentky rady riaditeľov, som sa na riadne podanú sťažnosť odpovede nedočkal. A to aj napriek tomu, že k tomu bol generálny riaditeľ Záchrannej zdravotnej služby Bratislava, Ing. Ľubomír Slovák, vyzvaný aj Úradom pre dohľad nad zdravotnou starostlivosťou.
Tak som ju podal znovu, tentoraz podľa Informačného zákona, kde je lehota odpovede 8 dní a – NIČ.
Tentoraz generálnemu riaditeľovi Ing. Ľubomírovi Slovákovi Záchrannej zdravotnej služby Bratislava kryje chrbát Mgr. Monika Somorovská a taktika je rovnaká – mlčať, mlčať a zase mlčať, lebo keby mali seriózne prehovoriť, museli by priznať vlastné chyby. Takže hrajú na čas a to už aj v rozpore so zákonom.
Pritom som sa pýtal vecne, aby som aj vám mohol odovzdať odpovede na otázky:
- Koľko si účtuje Záchranná zdravotná služba Bratislava, vedená generálnym riaditeľom Ing. Ľubomírom Slovákom za to, aby riadnym občanom a klientom VšZP prišla k nim domov oznámiť, že „nie ste taxislužba“?
- Koľko si účtuje Záchranná zdravotná služba Bratislava, vedená generálnym riaditeľom Ing. Ľubomírom Slovákom, aby si prišla k riadnym občanom a klientom VšZP domov urobiť vyúčtovanie výjazdu bez toho, aby akútne zvracajúcu pacientku (ešte aj v ich voze!) vyšetrili, podali lieky, či aspoň radu?
- Koľko si účtuje Záchranná zdravotná služba Bratislava, vedená generálnym riaditeľom Ing. Ľubomírom Slovákom za to, aby na riadnych občanov a klientov VšZP poštvala Policajnú hliadku, keď sa domáhajú pomoci akútne postihnutej členke rodiny, pod falošnou zámienku, že vraj „bránia výkonu záchrannej služby“, keď priamy opak je pravdou?
Priatelia, kým nám ide o zdravie, im ide o kšefty. Záchranná zdravotná služba je evidentne biznis, ktorý sa budú snažiť uchrániť pred oprávnenou kritikou tým, že sa pokúsia sťažnosti ignorovať. Ale je tu riešenie. Priatelia, napíšte v diskusii (alebo aj v súkromnej správe) vaše skúsenosti so zlyhaním takejto služby. Nielen v Bratislave. A hromadná sťažnosť adresovaná Úradu pre dohľad nad zdravotnou starostlivosťou nemusí nutne viesť k náprave v jednotlivých prípadoch, ale môže spochybniť, či si novodobí zlatokopi, zneužívajúci naše akútne zdravotné trápenie na svoje kšefty, plnia zmluvné záväzky. A ak neplnia, treba ich nahradiť tými, čo túto službu obyvateľom zoberú vážne…
P.S. Vedenie Záchrannej služby Bratislava svojim listom z dňa 13.12.2019 (ktorý ale putoval na našu adresu až do 20.12.) uznalo u danej posádky RZP „nedostatky, a to ako po vecnej, odbornej stránke, tak aj v etickej rovine“. Na základe toho „prijali účinné opatrenia v personálnej rovine“. Snáď to pomôže…
Dalsia ukazka pre p. Murina: https://dennikn.sk/1623397/operatorka-155-zh…... ...
Murin ako spisovatel a bloger velmi zlyhal, treba ...
No pán Murín, kde ste teraz?? Keď treba písať... ...
Ked uz vsetko kritizujete pozrite sa aj na seba: ...
presne to sa stalo, odpálili malých poskytovateľov... ...
Celá debata | RSS tejto debaty